Сергій Слупський: «У тренді імерсивність, переключення гостей з глядачів на учасників дійства»

Засновник івент-агентства – про тренди, вау-ефект і про те, які івенти варто відвідати бізнесу

Фото: Slupsky Event Management

Сергій Слупський – засновник і керівник івент-агентства Slupsky Event Management. Кейси агентства приносять два роки поспіль перемогу на найзначущому світовому івент-конкурсі BEA World. У 2019-му агентство організувало Український дім на Міжнародному економічному форумі в Давосі.

Команда агентства реалізувала понад 2000 заходів в Україні та за кордоном. В інтерв'ю для Mind Сергій Слупський розповів про тренди в сфері проведення заходів, про те, які світові події варто відвідати представникам бізнесу та як до них готуватися. А також про те, чому українські івент-агентства стають все більш затребуваними за межами країни.

– Що допомагає зробити не просто захід, а вау-івент, який являє собою потужний маркетинговий інструмент?

– Тут працює проста формула: чітке розуміння своїх цілей з боку клієнта + професіоналізм агентства.

Якщо одна з цих складових просідає, навряд чи вийде досягти вау-ефекту.

З нашого досвіду можу навести як приклад співпрацю з IQOS. Бренд має чітке бачення не лише того, яким має бути результат одного івенту, а й його місця в річній стратегії. І це дуже цінна риса, завдяки якій вдається отримати бажаний результат

Вау-ефект – поняття не універсальне, багато чого залежить як від аудиторії, на яку він направлений, так і від зовнішніх контекстів.

– Які івенти можуть бути корисними для конкретного виду бізнесу?

– Не можна сказати, що сфера відіграє вирішальну роль у визначенні підходу до організації івенту. Тут на першому місці цілі, яких клієнти хочуть досягти за допомогою заходу.

Проблема багатьох компаній у тому, що вони виходять не з цілей, а з бажання зробити не гірше, ніж конкуренти. Або з того, що раніше проводили і, отже, треба цього року теж провести.

Також крім власних цілей і завдань слід дуже уважно вивчити особливості цільової аудиторії. Адже наше завдання – так все продумати, щоб наприкінці заходу учасники були вже не такими, як на початку. Щось повинно помінятися в них, це може бути як емоційний стан, так і знання чогось нового, бажання щось зробити, іноді – щось купити.

Тому тут на першому плані не сфера бізнесу, а ЦА, для якої проводиться івент. І її треба знати до найдрібніших деталей: рівень доходу, статус, вік, стать, захоплення, очікування від цього івенту, які заходи відвідують, їздять на метро або на особистому авто, проводять відпустку в Єгипті або Італії.

– Які тренди простежуються у івент-сфері? На що варто звертати увагу та що використовувати?

– Якщо говорити про те, що завжди цінне, то це – емоції. Зараз у тренді імерсивність, інтерактив, який перетворює гостей на учасників дійства, тим самим роблячи заходи більш ефективними.

Також простежується тенденція злиття онлайну й офлайну: івенти супроводжуються стримінгом, онлайн-реєстрацією, постингом у соцмережах, використанням мобільних застосунків тощо.

– Які помилки в організації івентів трапляються та як їх уникнути?

– У ділових заходах, наприклад, особливої уваги вартий рівень підготовки спікерів. Багато хто вважає, що експертності цілком достатньо для гарного виступу. Однак відсутність повноцінних репетицій ставить під удар загальне враження від івенту і, відповідно, репутацію і клієнта, і організаторів.

Завдання агентства – проконтролювати, щоб check обов'язково відбувся, відстояти його необхідність, навіть якщо спікер не бачить у цьому сенсу.

Крім того, варто завжди пам'ятати про вузькі місця – зони, де утворюються затори: реєстрація, гардероб, сходи, ліфт. Наприклад, на івент прийшли 500 осіб, а ліфт одночасно вміщує тільки 6. Щоб не зіткнутися з негативом через черги, слід продумати, чим зайняти людей, які очікують можливості увійти до залу.

Красномовним прикладом того, як якість заходу страждає через ігнорування таких нюансів, є приїзд до Москви Тоні Роббінса. Тоді гостей івенту очікувала багатогодинна черга на вхід.

Багато факапів пов'язано з недосвідченістю організаторів, оптимізацією бюджетів і відсутністю плану Б.

Останній, до речі, досі не сприймається клієнтами як робочий інструмент.

Проводячи івенти в США та Європі, ми бачимо, як серйозно люди ставляться до питань безпеки, пожежних виходів, планування логістики на випадок «якщо», страхування заходів. У нашій країні це все в більшості випадків не виконується, ми все ще живемо в парадигмі «все розрулимо, якщо що» та «все буде добре».

– Назвіть, будь ласка, ваш особистий топ-5 івентів в Україні.

– Перерахую лише ті, де я був присутній особисто.

Leopolis Jazz Fest. Хороший контент, дуже вдала локація, правильна логістика. Це місце зустрічі всього бізнесу. Організаторам вдалося створити майданчик для нетворкінгу: незалежно від того, чи любиш ти джаз, у червні – до Львова.

Поетичні читання Олега Теплих. Дуже зворушив цей маленький івент. Мене цей захід вразив настільки, що ми Олега запросили на один з наших івентів читати вірші. Я впевнений, що в Україні ця тема розвиватиметься, оскільки в людей не закрита потреба інтелектуального спілкування. Є концерти, клубні вечірки – масмаркету вистачає. А ось інтелектуального спілкування поки мало.

Євробачення. З точки зору організації івент вражає. Технічний прогрес між 2004 та 2017 роками просто колосальний. Європейці, приїхавши на подію до Києва, відзначали, що це найкраща організація за останні п'ять років.

Figaro catering – Secret Masson Party на ВДНГ кілька років тому. Вражає, коли кейтеринг організовує івенти на такому рівні: була інтрига, багато тизерів до початку заходу, маса дрібних продуманих деталей на самому івенті. Мені дуже сподобалося.

Захід, який ми робили для Dell у 2018 році у Львові. Тут ми придумали новий формат проведення форуму: пішли від конференц-залу і запросили людей на бізнес-сесії в автентичні локації центру Львова. Було дуже приємно спостерігати, як позитивно реагували учасники на такий незвичайний досвід.

– Чи можете рекомендувати бізнес-івенти, які варто відвідати?

– Дуже цінно з'їздити в Кремнієву долину, в Стенфорд.

Наприклад, у 2019 році у нас був проєкт з навчання дизайн-мислення в Стенфорді. Учасники, банкіри з країн СНД, отримали практичні знання та цінні інсайти для своїх бізнес-процесів.

Я б рекомендував відвідати точкові програми, які тривають від тижня до двох. Такі поїздки дуже драйвять, знайомлять з передовими ідеями років на 5–10 вперед. І знову ж таки там забезпечений правильний нетворкінг.

Обов'язково варто їздити на галузеві заходи в США, Європі, зокрема – Великобританії, залежно від вашої сфери бізнесу. Галузеві виставки та конференції сприяють пошуку партнерів, мотивації, натхнення, розуміння трендів у бізнесі.

– Як готуватися до таких подій?

– Для того щоб вибрати галузевий івент, найпростіший шлях – запитати в колег по ринку, які топові міжнародні події вони знають. Зазвичай такі події відбуваються у Європі та/або в Штатах.

Такі івенти можуть бути набагато ефективнішими для власника чи топ-менеджера, ніж навіть поїздка до Давосу або Стенфорда.

Чим краще підготуєшся, тим ефективнішою буде поїздка. Адже важливий не тільки факт відвідування, а й розуміння, з ким ти хочеш поспілкуватися та з якою метою.

Попередня підготовка. Вивчення персоналій спікерів, тем доповідей дозволить чітко розібратися, для чого потрібна ця людина і його експертиза вашому бізнесу, які питання вам варто йому поставити для подальшого розвитку своєї компанії.

Дуже важлива усвідомленість – коли сформована бізнес-мета, а не просто бажання добре провести час у колі колег. На жаль, більшість їздить просто потусити, і це вже непогано, але наступним етапом повинні бути усвідомлені кроки. Це дозволяє стати не просто глядачем, а учасником процесу.

Звичайно ж, все залежить від людини, її кругозору і навіть елементарно від її знання англійської. Наприклад, у Давосі чітко було видно, що багато українців не знають англійської, і в кращому випадку вони просто ходили і слухали, не до кінця розуміючи, що говорять топові спікери з усього світу. Це база. А без базових знань не вийде переходити до більш глибоких сенсів.

– Минулого року ви приїхали з Мілана з новою перемогою на головній події для івенторів з усього світу – BEA World. Який проєкт став вашою візитівкою на конкурсі?

– Ми взяли участь у міжнародному конкурсі з проєктом із запуску IQOS3. Почну з того, що це досить рідкісний випадок, коли клієнт підтримав нашу ідею повністю і початкова задумка без змін була в підсумку реалізована на івенті.

Концепція була дуже цільною: створити подорож всередині девайса. Big idea полягала в тому, щоб буквально помістити блогерів і журналістів всередину нового IQOS. Завдяки повному зануренню всі написали саме про продукт, а не про черговий світський івент, на який їх запросили.

Гості не лише побачили складові пристрою. Ми дали їм можливість відчути всі переваги девайса – для цього задіяли всі п'ять людських почуттів: зір, слух, дотик, нюх і смак. Починалося дійство зі спеціально створеного запрошення у вигляді NFC-кільця, яке відкривало всі двері на івенті.

Занурення було максимальним. Наприклад, щоб відтворити зону тютюну, ми створили «джунглі» з 10 000 живих рослин.

У цьому і полягає наша основна робота – спочатку придумати круту ідею, а потім реалізувати її на високому рівні.

До речі, презентації IQOS3 проходили по всьому світу одночасно. І лише українське агентство придумало і реалізувало її так, що перемогло на всесвітньому івент-конкурсі.

– Що нас чекає в новому році? У вас є прогнози щодо тенденцій розвитку ринку івентів?

– Я думаю, буде зростання, воно вже є і лише посилюватиметься. Агентства все більше і більше будуть спеціалізуватися на певних сферах: B2B-івенти, конференції, корпоративи, тренінги, фестивалі – а не займатися всім підряд.

Українські агентства будуть дивитися на ринки інших країн. Ми все більше і більше працюємо за межами країни, і в інших агентств, швидше за все, буде такий же вектор. Минулого року ми були першими від України, хто отримав нагороду BEA World, а цього року відразу чотири українські агентства увійшли в шорт-лист. Це здорово, тому що Україні є що дати: у нас є креатив і люди, здатні багато і відповідально працювати і творити дива.

Незважаючи на те що агентствам поки не вистачає досвіду роботи на глобальному івент-ринку, а їх співробітникам – знання англійської мови, Україна є дуже конкурентною. У нас величезний потенціал.

Про компанію: Slupsky Event Management – івент-агентство з 19-річним досвідом організації заходів в Україні та за кордоном. Серед знакових кейсів останніх років: Ukraine House Davos 2019, Dell Forum, IQOS3 Launch Event, Eurovision VIP-zone, Road Show Національного агентства інвестицій (у 14 країнах), Парад військових оркестрів. Агентство спеціалізується на великих або нестандартних івентах, часто національного масштабу, що вимагають високого рівня креативу і професіоналізму в реалізації.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS