Криза – чудовий час розпочати суспільно важливий проєкт і/або переформатувати бізнес під потреби, що змінилися. Багато компаній вже оперативно пройшли п'ять стадій прийняття неминучого: заперечення, гнів, торг, депресія і прийняття. А тепер починають креативити. Mind вибрав п'ять проєктів, що недавно стартували.
«Хмарна кухня»
Цей проєкт нещодавно запустив в Україні сервіс доставки Glovo. «Модель dark kitchen, або «хмарна кухня», передбачає відкриття спеціальних кухонних приміщень, доступних тільки для кухарів, ресторанного персоналу і кур'єрів Glovo. Така «кухня» закрита для жителів міста і створена для приготування страв виключно для користувачів сервісу доставки», – пояснюють у пресслужбі компанії.
Першими партнерами Glovo в Києві стали Kitaika, 3B Cafe, Torisho, Menya Musashi, мережі Berliner Döner і Foodz Ukraine.
У компанії говорять, що «хмарна кухня» повинна вирішити низку завдань. По-перше, опція дозволить ресторанам переналаштувати процес роботи, забезпечити завантаженість кухні та розширити мережу доставок. У підсумку це дасть можливість зберегти бізнес, робочі місця і клієнтів в умовах наростаючої кризи. «У нинішніх реаліях тримати ресторан заради доставки часто нерентабельно, тому 70% наших проєктів законсервовані на час карантину. «Хмарна кухня» дозволяє нам швидко розгорнути проєкт без додаткових витрат: немає необхідності у великих площах, інвестиціях у гарний інтер'єр, меблі, посуд», – пояснює керуюча мережею ресторанів 3bCafe, Menya Musashi і Torisho Анна Проценко.
По-друге, модель розширює географію покриття послуг ресторанів, робить їх більш доступними для споживачів. «Майбутнє за «швидкою їжею», а класичні ресторани незабаром стануть рудиментом. Все частіше клієнти схильні замовляти їжу туди, де вони знаходяться, а не витрачати свій час на дорогу до ресторану, очікування замовлення і т. д. Тому ми розуміємо, що за подібними проєктами майбутнє», – розповідає керуючий мережею ресторанів Berliner Döner Артем Синепольський.
IT-рішення для виробництва масок
Дизайн і технологія виробництва – загальнодоступні. «Для нас, як прихильників рішень з відкритим вихідним кодом, було важливо зробити маску GENTL доступною для всіх. Сподіваємося, що це рішення дозволить знизити негативний вплив коронавірусу», – зазначив віцепрезидент з бізнес-продуктів EPAM Джитін Агарвал.
За даними компанії, зараз розробку розглядають кілька провідних медичних центрів і організацій охорони здоров'я по всьому світу. Випробування проходять у виробників і в державних установах у низці країн.
Маска GENTL може бути двошаровою і використовуватися для загального захисту, а також тришаровою з додатковим захистом у вигляді фільтруючих матеріалів промислового класу, здатних затримувати тверді частинки розміром понад 1 мікрон.
Доставка з магазинів і аптек
Онлайн-сервіс замовлення послуг Kabanchik.ua – проєкт групи компаній EVO – запустив окремий застосунок для доставки товарів з магазинів і аптек.
Працює ця «штука» досить просто: покупець вказує що, звідки, куди і коли доставити. Самостійно або за допомогою підказок сервісу виставляє ціну, яку готовий заплатити за послугу. А Kabanchik підбирає кур'єра, який виконає замовлення. Зареєстровані на платформі кур'єри рейтингуються за відгуками попередніх замовників.
Запустити окремий сервіс компанію підштовхнуло різке зростання попиту на кур'єрів (на 30% у березні порівняно з лютим) і кількості їх реєстрацій на порталі (на 25%).
«Щодня люди замовляють через Kabanchik доставку продуктів з магазинів, їжу з ресторанів, ліки з аптек. Після 16 березня – кілька сотень замовлень на день. Але наші можливості набагато більші: тільки в Києві зареєстровано 47 000 спеціалістів у категорії «Кур'єрська доставка». Щоб допомогти якомога більшій кількості людей у період карантину вчасно отримувати замовлення, ми створили окремий застосунок і веб-сервіс», – пояснює керівник відділу маркетингу Kabanchik Ольга Сорока.
База потреб лікарень щодо СOVID-19
Команда Donor.ua – автоматизованої системи рекрутингу та управління донорами крові – запустила окрему онлайн-платформу. На ній збирається інформація про потреби українських лікарень у медичному обладнанні та ЗІЗ для боротьби з COVID-19.
Команда не тільки збирає дані, але і співпрацює з соціально відповідальним бізнесом і волонтерами, а також займається координацією допомоги клінікам.
«Не всі українські лікарні готові до спалаху COVID-19. Тому бізнес підключився допомагати – компанії закуповують необхідне обладнання і везуть у лікарні. На жаль, часто на потреби однієї клініки відгукуються одночасно кілька компаній або не реагує жодна. Платформа допоможе консолідувати інформацію і координувати допомогу», – пояснюють її засновники.
Ознайомитися зі списком лікарень, які потребують допомоги, можна тут. «Поки ми працюємо в тестовому режимі та висвітлюємо потреби обраних лікарень. Після завершення тестування відкриємо можливість реєстрації для всіх інших», – уточнюють розробники.
Платформа для допомоги людям похилого віку
Засновник сайтів dumskaya.net, reformy.org.ua, em.odessa.gov.ua Петро Обухів і депутат ВР Олексій Гончаренко недавно запустили проєкт «Солідарність» – онлайн-платформу для допомоги людям похилого віку з покупкою ліків та продуктів.
Особи, які потребують допомоги, або їхні знайомі можуть подати заявку на сайті проєкту https://v2020.org.ua/ або зателефонувати на гарячу лінію 0-800-501-002.
Волонтери, які бажають купити для літніх людей продукти, ліки і/або доставити їх, можуть там зареєструватися і приймати заявки.
За кілька тижнів роботи платформи отримано 3222 заявок, доставлено 505 замовлень, зараз виконується 456.
«Цей сайт створений для взаємодопомоги українців під час епідемії коронавірусу. У найбільшій зоні ризику хвороби – літні люди. Разом ми можемо вберегти їх і зробити так, щоб хвороба не забрала життя», – пояснюють автори ідеї.