Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Ідеї ​​сюрпризів від EPAM, SoftServe, GlobalLogic, «Київстар», «Vodafone Україна», Ericsson, Tet та інших

Фото: pixabay

Під час пандемії більшість компаній не ризикнуть влаштовувати новорічні корпоративи у звичному офлайн-форматі. Що вони пропонуватимуть співробітникам натомість? Як хочуть відзначити завершення одного з найскладніших за останні десятиліття років? Чим збираються дивувати колег і підвищувати їхню мотивацію? Про це Mind розповіли HR-директори великих телеком- і IT-компаній.

Спойлер: корпоративний похід у лабораторію для здачі тесту на COVID-19 ніхто не запропонував.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Наталя Колядко,
експертка з управління та розвитку талантів EPAM Ukraine:

2020 рік змінив підходи до роботи з мотивацією та залученістю співробітників. Сьогодні їхній показник визначає відповідальне ставлення працедавця до поточних викликів та ризиків, передусім пов’язаних зі здоров’ям. Дії стосовно людей, клієнтів, пошук балансу між метою фахівця та метою бізнесу, забезпечення якісних, комфортних стосунків усередині компанії – ось на чому сьогодні фокусуються компанії. Це можна робити через посилення внутрішніх комунікацій та створення спеціальних подій. Але наразі – це виключно онлайн-формат.

Ми ще працюємо над форматом новорічних свят. Втім, можемо поділитися планом святкування. У листопаді 2020 року «ЕРАМ Україна» відзначає 15-річчя. Це ключова подія, яка об’єднує 9000 українських спеціалістів. Замість звичного корпоративу розробили серію заходів, які мають створити святкову атмосферу, викликати піднесення та підвищити відчуття приналежності. Наша мета – залучити всіх, щоб кожен відчув, що це його свято. Серед запланованих складових Дня народження:

2020 рік змусив нас більше уваги звертати на креатив, дизайн наших комунікацій. Ми пробуємо різні формати, наприклад, щомісяця готуємо відеодайджести. Але пам’ятаємо: важливий баланс між потребами бізнесу та потребами наших спеціалістів.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Анна Сологуб,
Associated Vice President, HR Marketing SoftServe:

У докарантинні часи компанія щороку збирала понад 6000 працівників на офлайнові  заходи. Оскільки пандемія COVID-19 внесла свої корективи та спричинила перехід на віддалену роботу всіх наших працівників, довелося адаптувати звичні заходи та свята до онлайн-формату. Ось деякі з активностей та святкувань, які компанія цьогоріч проводила в оновленому форматі.

Company Day. До Дня компанії традиційно SoftServe ставиться з особливою увагою. Раніше саме в цей день святкування було найгучнішим, у деяких містах не вистачало залів, що могли б загостювати всіх охочих. Цьогоріч, як і більшість інших активностей, День компанії довелося святкувати з окремих домашніх офісів.

По-перше, ми влаштували музичний онлайн-фестиваль. Закликали наших творчих працівників надсилати свої вокальні, музичні, групові виступи, dj-сети на відбір – голосування, яке проводилося між усіма співробітниками компанії. Пізніше дев’ять фіналістів стали учасниками музичного онлайн-фестивалю. Для них ми винаймали сім студій звукозапису в трьох країнах. На день компанії була пряма трансляція студійних виступів фіналістів у внутрішній корпоративній соціальній мережі Workplace. Стрім з фестивалю подивилися 2372 глядачі з 16 міст усього світу. Всі учасники отримали в подарунок сертифікати на професійний запис пісні/треку/синглу в студії.

По-друге, провели спортивний челендж. Закликали працівників протягом двох місяців разом подолати 13,574 км, що дорівнює відстані між нашими найвіддаленішими офісами – від Сингапуру до Сан-Франциско. В активності взяли участь 77 велосипедистів та 121 бігун. Завдання виконали за 1,5 місяці. За результатами було обрано топ-3 переможців у кожній категорії.

E-sport Championship. З початком карантину ми створили кібеспортивну спільноту. Наразі завершується наш внутрішній чемпіонат із шести кіберспортивних дисциплін. З квітня провели 100 ігор з Dota 2, CS:GO, FIFA’20, StarCraft II та інші. Загалом у чемпіонаті взяли участь 300 наших працівників, які разом грали понад 50 годин. Також налагодили співпрацю із Федерацією кібеспорту України, з якою спільно проводимо студентський турнір з CS:GO.

День дитини. Для цього свята розробили лендінг із мультфільмом про різні професії в сфері ІТ. Після перегляду стилізованого мультика з’являвся Quiz із питаннями, пов’язаними з IT. За результатами опитника на учасників чекав сертифікат про проходження та шаблон до орігамі, який потрібно було роздрукувати та створити отриманий об’єкт власноруч. Результатом залученості було 2500 унікальних переглядів.

QC & Dev day. На день розробника записали та змонтували відео з нашими працівниками про їхні позаробочі захоплення. Також запросили сімох спікерів: Аллу Клименко, Михайла Стефанова, Євгена Клопотенка, Василя Вірастюка, Андрія Буренка, Олексія Половінкіна, Маріо Баклова. Вони провели свої унікальні вебінари для працівників компанії. Загалом записи та онлайн-воркшопи переглянуто 7133 рази.

Зимові свята 2020. Головною концепцією новорічних свят у компанії цьогоріч є підхід Apart but together та об’єднання навколо спільних цінностей, мрій та святкувань на карантинній відстані. Для працівників готується низка активностей, які дивуватимуть наших співробітників, саме тому поки що ми не можемо детально поділитися всією інформацією. Плануємо Winter Brain Games різними мовами, челенджі в корпоративній мережі Workplace, Secret Santa та активності для дітей.

Тимбілдинг-каталог. Як велика компанія, ми маємо власні традиції та значні корпоративні святкування. Однак уже багато років окремі команди, які можуть нараховувати кількадесят, а іноді і кількасот учасників, теж проводять новорічні корпоративи в межах своїх підрозділів.

Для того щоб команди могли й цього року гарно провести час, але в онлайні, ми зробили тимбілдинг-каталог, який містить 40 практичних інструментів, активностей, челенджів та ігор, сценарії для заангажування працівників та команд.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Катерина Губарєва,
молодший віцепрезидент, керівниця People-напряму GlobalLogic в Україні:

2020 рік, безумовно, став для всіх нас викликом. Налагодження роботи компаній у нових умовах, а також безпека фахівців і їхніх близьких – у пріоритеті для бізнесу. Багато заходів так і не відбулися або були перенесені в онлайн, було переформатовано і новорічні корпоративи. Наприкінці року інженери компанії GlobalLogic отримають адресну доставку подарунків, це допоможе їм перейнятися корпоративним духом і створить атмосферу свята для них самих та їхніх сімей.

Про мотивацію і ментальне здоров'я команди, незалежно від свят, ми піклуємося в рамках проєкту WellBeing. Це серія лекцій про культуру здоров'я, спорт, правильне харчування та сон. Провели вже дев’ять онлайн-зустрічей з психологами, дієтологом, фітнес-тренером, фахівцем зі сну тощо. Також люди тренуються онлайн – ми співпрацюємо з відомою в Києві мережею спортклубів, яка проводить функціональні тренування та веде секцію йоги.

Попри нові умови роботи над проєктами, ми спостерігаємо зростання залученості фахівців. Зараз її рівень – 82, цей бал значно зріс. Оцінка залученості розраховується на основі відповідей консультантів на два запитання: чи подобається їм співпрацювати з компанією і чи порекомендували б її другові.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Оксана Олійник,
директорка з управління персоналом і розвитку організації «Київстар»:

В умовах стрімкого погіршення ситуації з кількістю захворювань у країні, «Київстар», звісно ж, відмовився від ідеї будь-яких офлайн-корпоративів. Але різдвяні свята ніхто не скасовував. Ми плануємо різні активності, щоб уже з початку грудня створити для співробітників передсвяткову атмосферу.

Основним каналом гарного настрою буде комунікаційна платформа Workplace. До програми плануємо залучити як співробітників, так і їхніх дітей. З 1 грудня вони день за днем ​​відкриватимуть сторінки чарівного адвент-календаря.

Для нас дуже важливо наприкінці такого складного року занурити колектив в атмосферу добра і взаємодопомоги. Тому з 19 листопада по 19 грудня PR-департамент «Київстар» проведе «Марафон добрих справ». А напередодні дня святого Миколая підіб’ємо підсумки та подивимося, скільки ініціатив вдалося реалізувати в компанії за місяць. А також проведемо святковий прямий ефір з СЕО Олександром Комаровим.

Ну і як же без подарунків у різдвяний період? Для співробітників та їхніх діток компанія готує подарунки і планує їх логістику по всій Україні. Ми всі обов'язково зберемося на онлайн-зустрічі, де піднімемо келихи шампанського, незважаючи на все, з вдячністю минулому року і з вірою в новий 2021-й!

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Надія Сіренко,
HR-директорка «Vodafone Україна»:

Ми в компанії вже давно не святкуємо Новий рік. Точніше, святкуємо в колі своїх сімей і близьких, а ось корпоративних вечірок не проводимо. Ми відзначаємо не календарні дати, а спільні успіхи і досягнення. Нагороджуємо переможців нашої корпоративної програми визнання за кращі реалізовані проєкти, командну роботу, відзначаємо найкращих професіоналів і найкращих керівників. Це традиція, яку підтримуємо вже кілька років.

На Новий рік традиційно вітаємо дітей співробітників корисними або смачними подарунками. Останнім часом через карантин і перехід на віддалений режим роботи «живе» спілкування перетворилося на нове luxury, тому цьогоріч ми визнали важливим збільшити кількість спільних точок перетину і все ж відзначити Новий рік. Але відбуватиметься це, звісно ж, у форматі only digital.

Це буде новий, гарний формат, що надихає, над яким зараз працюємо – він зв'яже телемостом усі великі міста України й регіональні команди Vodafone. Усі співробітники зможуть приєднатися до онлайн-свята, почути генерального директора, інших керівників компанії, взяти участь у діджитал-конкурсах і вікторинах. На кожного співробітника чекає сюрприз. Звичайно ж, традиційно отримають подарунки й діти.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Юлія Броль,
менеджерка з маркетингу та комунікацій «Ericsson Україна»:

Цього року в планах провести Cross-country Online New Year Gathering. Працюємо в одному юніті з країнами Кавказу та Центральної Азії. А тому хочемо підключити максимально всіх і відзначити найяскравіші досягнення співробітників і кожної з країн окремо. Команда розробляє цілий комплекс ідей для онлайн-інтерактиву.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Еліна Ковальова,
керівниця PR-проектів Tet (Латвія):

До пандемії ми щороку влаштовували новорічний захід для співробітників з нагородженням, у якому зазвичай брали участь понад 1000 людей. Зрозуміло, що цьогоріч такий формат реалізувати неможливо, тому шукаємо альтернативи, щоб підтримати як святковий настрій, так і командний дух.

Рішень кілька. Наприклад, дистанційні концерти лише для співробітників Tet або онлайн-вечірки. З огляду на те, що велика частина наших фахівців із березня працють дистанційно, ми вже мали вдалий досвід корпоративних онлайн-заходів. Один із прикладів – онлайн-вечірки з ді-джеєм, музикантами, різними виступами, загальними чатом і залученням співробітників, які надсилали фотографії, замовляли пісні та переказували вітання колегам.

Ще один приклад – онлайн-вечір поезії перед Днем проголошення незалежності Латвії. Тоді відомі латвійські актори та музиканти виступали з програмою віршів під музичний супровід. Працівники Tet заздалегідь надсилали свої улюблені вірші і могли чути їх у виконанні артистів.

Усі онлайн-заходи Tet під час пандемії були високо оцінені співробітниками. Це означає, що завжди є можливість організувати щось креативне і таке, що об'єднує, навіть незважаючи на те, що це неможливо поки зробити очно.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Тетяна Петрук,
директорка дирекції управління персоналом і організаційного розвитку «Укртелеком»:

«Укртелеком» – найбільший роботодавець галузі, а наші співробітники працюють у всіх областях країни: у великих містах і маленьких населених пунктах. У нас чимало мотиваційних і заохочувальних проєктів, зокрема система преміювання, і визнання колег у проєкті «Кращі працівники», і сучасні програми навчання. Тому новорічне офлайн-святкування не є для нас головним мотиваційним заходом.

Щорічно на свята ми готуємо привітання та різні активності для колективу. З огляду на масштаби компанії, вже не перший рік практикуємо інтерактивні заходи: флешмоби, онлайн-вікторини, тематичні фотоконкурси тощо.

Грудень для нас – особливий місяць, тому що 15 числа – день народження компанії. Отже, цей місяць буде насиченим на активності, але, звичайно, з урахуванням епідеміологічної ситуації в країні. Цьогоріч активності фокусуємо в онлайн, використовуючи сучасні канали комунікації. Але вітання наших молодших членів сім'ї «Укртелекому» залишається без змін: близько 6000 дітей співробітників до Дня святого Миколая отримають подарунки.

Корпоративи на карантині: як великі компанії вітатимуть співробітників з Новим роком

Олена Маслій-Шишова,
HR-директорка «ІТ-Інтегратор»:

Цього літа наша компанія перейшла на режим гнучкого графіка з двома домашніми робочими днями на тиждень і максимальним використанням засобів віддаленої роботи. Навіть перебуваючи в офісі, ми намагаємося проводити наради в онлайні. Зважаючи на ці обмеження, традиційні великомасштабні корпоративи, які були значною частиною нашого корпоративної життя в докарантинний час, на найближчий період не плануємо. А плани дозвілля будуємо відповідно до поточних обставин.

Незважаючи на важкий рік, намагаємося не давати нудьгувати нашому персоналу: посилили мотиваційні програми, проводимо щоквартальні рейтинги продавців, організовуємо навчальні та розвивальні вебінари, і навіть плануємо провести день здоров'я в онлайн-режимі.

Поточний рік для нас був досить насичений активностями, пов'язаними перш за все з турботою про здоров'я персоналу та сімей співробітників: корпоративний онлайн-доктор, безкоштовні консультації для співробітників у приватній клініці, регулярні інформаційні семінари, що розвіюють міфи про СOVID-19, психологічна підтримка, лабораторні дослідження і багато іншого.

З приводу майбутньої новорічної вечірки – ми не плануємо робити масові гуляння навіть в офісі. Але атмосферу свята обов'язково збережемо: поставимо ялинку в холі, проведемо новорічну онлайн-вікторину і вже традиційний благодійний збір коштів, які цьогоріч адресуємо в Дніпро для підтримки діток із синдромом Дауна.

Упевнені, що відсутність загального корпоративу в цьому році простимулює нас відзначити майбутні свята колективами своїх підрозділів без ризику комунікації з великою кількістю людей. І звичайно, стане стимулом для нових ідей, які ми обов'язково втілимо в життя на наших майбутніх подіях, коли карантинні обмеження відійдуть в історію.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS