У 2011 році світ уперше почув термін Industrie 4.0 («промисловість 4.0»), який окреслив явище автоматизації процесів виробництва. Саме штучний інтелект став рушієм четвертої промислової революції. Роботи навчилися якісно виконувати технічну роботу, замінивши на цьому фронті людину. Однак відкритим залишається питання, як цілковита роботизація світу вплине на людське життя: спростить його чи, як передрікав Стівен Гокінг, стане одним із чотирьох сценаріїв кінця світу. Цій темі було присвячено окрему панельну дискусію на Всесвітньому економічному форумі, що цього року проходить у форматі онлайн. Mind пропонує своїм читачам найцікавіші думки з цієї панелі.
«Четверта промислова революція – це дуже важлива тема сьогодні. Сучасні технології пришвидшать оновлення традиційних галузей ще більше, ніж цифрова революція».
«Для штучного інтелекту немає кордонів. Ми повинні вести міжнародну співпрацю між компаніями, урядами, країнами й регіонами. Дуже складно розвивати ШІ без такої співпраці».
«Під час карантину в Китаї запрацювала платформа медичної підтримки. На відвідування лікарні пацієнти витрачали не 30 хвилин, а дві хвилини. Але це не про збереження часу – це про збереження життя».
«Четверта промислова революція принесе багато вигоди, але водночас і багато краху в різних індустріях. Як результат, це змінить звичні професії та матиме вплив на життя людей. Правильна стратегія – це тісна взаємодія стейкхолдерів, урядів, індустрій, людей, щоб зрозуміти, як використати можливості цієї революції і як підготувати кожну людину до майбутнього».
«Дані – це ключовий актив четвертої промислової революції. Нам слід максимізувати значення захисту даних, тому що чим більше інформації ми поширюємо, тим більше її значення. Люди мають бути впевненими, що їхні дані захищені. Я переконаний, що для цього потрібна активна співпраця приватного, публічного сектору й різних галузей».
«На мою думку, влада може допомогти створити прозорі правила гри й забезпечити справедливе управління бізнес-спільнотами, які володіють даними й поширюють їх. У деяких випадках уряд може допомогти побудувати необхідну інфраструктуру для поширення даних. Наприклад, під час пандемії чимало країн створили платформи для обміну даними, щоб реагувати на виклики коронавірусу. І це насправді допомагає швидше покінчити з пандемією».
«Чим краще компанія захищає дані своїх клієнтів, тим більше вигоди для себе вона створює».
«У Європі, де наша компанія також веде бізнес, працює Загальний регламент захисту даних (GDPR). І це корисна практика. І ми, як іноземна компанія, дуже задоволенні тим, що всі наші бізнес-процеси захищені завдяки цьому регулятивному нормативному акту. Ми працюємо на передовій персональних даних, тому такі документи дають нам надію на створення законних рамок збереження інформації».
«Кожна революція створює певні труднощі, і, звичайно, впровадження штучного інтелекту автоматизує деякі професії, що може призвести до збільшення безробіття. Це буде челендж для нас, але я вважаю, що насамперед це дасть нам нові можливості. Нам слід буде вигадати план, як зберегти високий рівень зайнятості. Але завдяки ШІ ми отримаємо шанс винайти більше професій. Люди більше займатимуться творчістю, а роботи виконуватимуть механічну роботу. Коли наша компанія почала використовувати роботів під час виробництва, нам не потрібно було так багато працівників. Але в нас з’явилося більше винахідників для креативної роботи».
«Імплементація штучного інтелекту в традиційні галузі дає людям великі перспективи. Наприклад, використання ШІ у видобуванні вугілля зробить професію шахтаря легшою й збереже людські життя».
«GDPR зосереджений на захисті персональних даних. Завдяки цьому, жителі Європейського Союзу справді в безпеці. З іншого боку, приватні компанії, чиї дані поширюються по всьому світу в процесі колаборації з іншими країнами, не впевнені в захищеності їхньої інформації».
«Усі ми знаємо, що алгоритми штучного інтелекту еволюціонують, тому я думаю, що нам варто дозволити ШІ самостійно себе вдосконалити. Важливо, щоб уряди країн співпрацювали, щоб дані можна було поширювати без кордонів, будучи впевненими в їхній захищеності. Тому GDPR – це справді крута практика для захисту персональних даних, але машинні дані досі не захищені».