Як перетворити ризики в можливості з ІТ-системою для бізнесу LIGA360

Інтерв'ю з Ольгою Тарановою, Product Director компанії ЛІГА:ЗАКОН, про запуск IT-системи LIGA360 у розпал пандемії та культуру ризик-менеджменту в Україні

Минулого року українська компанія ЛІГА:ЗАКОН запустила на ринок інноваційне рішення для бізнесу. LIGA360 – система для моніторингу й аналітики ризик-факторів, моніторингу інформаційного поля та спільної віддаленої роботи команди. Ми поговорили з продуктовим директором компанії, щоб з'ясувати, що це за система, чи складно запускати продукти в пандемію та чому новий сервіс корисний для бізнесу.

– Кажуть, якщо розробника серед ночі розбудити, він повинен швидко розказати, що за продукт робить, як 2 х 2 = 4. Скажіть простими словами, що таке LIGA360?

– Система, з якою ми живемо вже рік. Наша LIGA360 – це розумний цифровий асистент, який має доступ до найповніших баз законодавства, судових рішень, до відкритих реєстрів. Він (асистент) дуже круто вміє аналізувати й допомагає тобі керувати інформаційними потоками, відфільтровувати їх під свої робочі завдання.

Ще LIGA360 – це екосередовище, де гармонійно об'єднано функціонал великої кількості продуктів ЛIГА:ЗАКОН: legal research, робота із судовою практикою, моніторинг твого особистого бренду й репутації бізнесу, бізнес-розвідка й моніторинг контрагентів. Рішення містить нагадування та повідомлення про найважливіші події, чат із колегами, персоналізовану стрічку новин. Фактично це новий спосіб одержувати всі необхідні дані й аналітику на єдиній платформі (на своєму онлайновому робочому столі).

– Які можливості й переваги є у вашої системи? Чому вона потрібна українському бізнесу?

– Переваги є для кожного – як для бізнесу загалом, так і для окремо взятого фахівця. Керівник піклується про стабільність бізнесу загалом, аналізує ринок, цікавиться, як розвиваються його партнери та як діють конкуренти. Бухгалтерові потрібен надійний і легкий спосіб звітувати перед державою, контролювати податкові платежі, стежити за аналітикою й новинами, мати під рукою алгоритми дій у різних ситуаціях і, звичайно, швидко та вчасно дізнаватися про зміни в законодавстві. Піарникові або маркетологові – стежити за медіаактивністю й ринковими змінами, а також розуміти, які правові зміни наближаються та як вони впливають на роботу їхньої галузі, клієнтів або пов'язаних ринків. Робота інхаус-юриста пов'язана прямо із завданнями відстеження змін законодавства, судової практики, перевіркою контрагентів, з якими має намір співпрацювати компанія, підготовкою договорів компанії. Кожному з них LIGA360 дає комплекс інструментів, що відповідає їхнім потребам. А якщо говорити про бізнес загалом, то LIGA360 – це можливість створити єдиний інформаційний простір, організувати ефективну віддалену роботу й одержувати ключову інформацію, щоб контролювати й аналізувати зміни зовнішнього середовища та разом ухвалювати правильні рішення.

– Як у вас виникла ідея створити систему, від чого відштовхувалися?

– Систему LIGA360 від самого початку було задумано як рішення, яке об'єднує продукти, компанії та людей. У своїй концепції ми відштовхувалися від того, що в портфелі продуктів компанії понад 16 рішень, які призначені для ключових ролей у компанії: юристів, бухгалтерів, керівників, фахівців служби безпеки й кадрів, піарників і маркетологів. Усі вони: і люди, і продукти – різною мірою впливають на стійкість і розвиток бізнесів загалом. LIGA360 допомогла виділити ключові функції та дати helicopter view для топкоманд задля керування зовнішніми ризиками.

– Тобто ідея в тому, щоб усі робочі завдання можна було розв'язати на одній платформі?

– Так, LIGA360 засвідчує, що можна перенести всі робочі функції на одну платформу. Нині клієнти звертаються до системи в будь-який момент дня – і знаходять рішення. Не потрібно багато платформ, месенджерів та інших застосунків – усе можна виконати в LIGA360. А головне, що систему створено саме для українського бізнесу, з розумінням потреб нашого ринку.

– Чи складно тоді було стартувати з таким рішенням у розпал карантину? Як сприйняв ринок, пам'ятаєте?

– Ми запускали LIGA360 за унікальних обставин. Старт будь-якого ІТ-проєкту – це великий пул завдань, а тут за місяць повністю змінюються реалії українського бізнесу. Компанії не знали, чого очікувати, їм доводилося дуже швидко адаптуватись і змінюватися. Чи страшно нам було випускати продукт у такий невизначений час? Безумовно. Але це було вкрай важливо – ми хотіли підтримати ринок і дати інструмент, який підтримає його в новій реальності. І наші перші користувачі прийняли його з вдячністю.

Через рік можу сказати: продукт запустився саме вчасно. LIGA360 на своєму прикладі показала, як перетворювати ризики в можливості.

Як перетворити ризики в можливості з ІТ-системою для бізнесу LIGA360

– Минув рік. За цей час від MVP ви дійшли до спеціалізованого продукту, випускаєте систему під партнерські проєкти, як для адвокатів ось нещодавно. Що спонукало на такі партнерства?

– Галузеві та спеціалізовані рішення завжди найзатребуваніші та дуже цінні для ринку. Мій багаторічний досвід в ІТ підтверджує це. Створення нішевих продуктів – це найточніше влучення в біль клієнта, можливість зосередиться на ключових потребах.

– Які є аналоги вашій системі?

– Цілісного продукту, аналогічного LIGA360, в Україні немає. Звісно, клієнт може звертатися до різних постачальників, співпрацюючи з одними щодо завдань медіамоніторингу, з іншими – щодо legal research, і витрачати час, щоб «перелопачувати» всі реєстри під час перевірки контрагентів, комунікувати з колегами у 101 месенджері. Але це незручно, точно так само, як, наприклад, читати новини на 5-6 сайтах, замість того, щоб настроїти собі в нашому рішенні агреговану стрічку новин із найважливіших джерел інформації.

– Чому ви зробили наголос на ризиках? Як відбувається оцінювання ризиків?

– Усе просто: рішень, що мають інструменти керування ризиками для бізнесу будь-якого розміру, на українському ринку немає. Тим паче, простого та гнучкого. На цей час ми даємо дашборд, що відображає всі ризики й можливості конкретної компанії, простий флоу їх створення, обговорення й оцінки ймовірності та впливу ризику на бізнес. Ми не стали обмежувати користувача чіткими рамками, щоб легко вбудуватися в такі різні процеси щодо роботи з ризиками.

– Яких фахівців було задіяно в розробленні системи з керування ризиками? Це комплаєнс-офіцери чи спеціалізовані аналітики?

– Звісно, до розроблення системи ми залучали спеціалізованих аналітиків. Але ми також були в тісному контакті з клієнтами. Ми спілкувалися з українськими компаніями різних масштабів і дізнавалися, на що вони орієнтуються в ухваленні рішень. Ми вислуховували їхні болі та потреби, виклики, визначали, які інструменти потрібні в роботі. Тому LIGA360 став унікальним продуктом, розробленим бізнесом для бізнесу. Він не для теорії, а для практики та дає змогу максимально швидко розв'язувати щоденні завдання.

– А що з такими сервісами за кордоном?

– У світі подібних сервісів є більше, ніж в Україні. Це ціла категорія програмного забезпечення, у якій ми відслідковуємо тренди та найкращі практики. Поки що не всі рішення можна реалізувати на українському ринку, адже сфера ризик-менеджменту в нас досить нова. Світовий бізнес дійшов до розуміння, що ризики й можливості взаємозалежні, що можна більше заробляти керуючи ризиками. Ми прагнемо, щоб із LIGA360 ця культура розвивалася й в Україні.

Як перетворити ризики в можливості з ІТ-системою для бізнесу LIGA360

– Вашій компанії цьогоріч 30 років. І таких компаній на українському ринку небагато. Ви фактично одні з перших в ІТ-сфері. Але ЛІГА:ЗАКОН не називала себе відкрито ІТ-компанією. Ви, як Product Director, якою бачите компанію?

– Передусім продуктовою ІТ-компанією, яка створює софт, корисні рішення для кожного нашого користувача. ЛІГА:ЗАКОН завжди була компанією, яка майстерно вміє поєднувати експертизу й сучасні технології. Наприклад, минулого року, використовуючи той же ML, ми презентували українському ринку можливість спрогнозувати рішення суду за вашим позовом, ще трохи раніше – ми запустили перший в Україні чат-бот у Telegram для подання звітності та сплати податків.

– Неабиякий розмах – від СЕО до клерка. То яких ризиків вони можуть уникнути, використовуючи LIGA360?

– Ми не просто амбіційні. Ми знаємо, що система закриває потреби будь-якого бізнесу, тому що справді розкриває можливості щодо моніторингу й аналітики ризиків різного плану. Інформаційних передусім. Потік новин, інсайдерської інформації, даних від колег – тепер цього більше, ніж ти можеш охопити самостійно. Саме тут в допомогу наше рішення, яке дає змогу побачити найважливіше для твого бізнесу.

Якщо говорити про типологію, то ми використовуємо загальноприйняту методологію, куди входять такі ризики, як юридичні, економічні й фінансові, репутаційні, технологічні, політичні та ризики, пов'язані з людськими ресурсами, т. зв. війна за таланти.

До речі, я часто повторюю, що ризиків не потрібно уникати, їх потрібно перетворювати в можливості. Сам собою ризик не має ні негативного, ні позитивного забарвлення. Важливо звертати увагу на його оцінку – імовірності виникнення та впливу на ваш бізнес.

– Нині вся країна працює віддалено. ІТ-сервісів для ефективної роботи багато. У чому ваші фішки?

– Ми даємо професійні онлайн-інструменти для особистої ефективності, а також об'єднуємо компанію. Мабуть, головна перевага користувача LIGA360 – це можливість одержувати відфільтровані потоки інформації, щоб на підставі них ухвалювати зважені рішення зі своєю командою, де б ти не був.

Як перетворити ризики в можливості з ІТ-системою для бізнесу LIGA360

– Ви особисто використовуєте ваш продукт?

– Так, безумовно. Залежно від завдань, які в мене є на цей час, моїми «улюбленцями» стають різні модулі. Нині в топі – контроль репутації, де я моніторю згадування бренду LIGA360 й особистий бренд (усміхається). Я з тих, хто тримає руку на пульсі.

Часто заглядаю в Бізнес-розвідку. Наприклад, коли готуюся до зустрічі з новими партнерами, щоб дізнатися більше про компанію.

І, звісно, заводжу ризики й можливості для обговорення й ухвалення рішень зі своєю топкомандою.

– Які новинки плануєте випускати? Як розвиватиметься ваша система LIGA360?

Нині активно працюємо над запуском функціоналу, що автоматизує роботу з договорами, на низькому старті вже. Нова система дасть змогу мінімізувати ризики на всіх етапах роботи з договорами – від одержання вимог замовників до поставлення договору на моніторинг і відстеження його виконання.

Також у найближчих планах – розширення можливостей щодо роботи з ризиками та можливостями. Практично з моменту запуску LIGA360 клієнти дуже чекають, що ми – ЛІГА:ЗАКОН – будемо самі генерувати ризики та рекомендувати бізнесам звернути на них увагу. Ну а далі наші клієнти й користувачі самі підкажуть, що їх хвилює та що потрібно для роботи й розвитку.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS