Ми зібрали найважливіше про хмари, що допоможе зрозуміти їхні можливості та переваги перед локальною інфраструктурою компаніям, для яких IT не є профільним напрямом. Свій вибір на користь хмарної інфраструктури вже зробили тисячі українських бізнесменів.
Андрій Михайленко, операційний директор Colobridge:
«Ринок хмарних сервісів в Україні розвивається синхронно зі світовим, хоча відстає від нього в обсягах та ступені проникнення. Згідно з дослідженням «МтБ», сумарний обсяг продажів хмарних сервісів в Україні у 2020-му становив $55,9 млн, і навіть без урахування наслідків пандемії річне зростання у корпоративному сегменті досягло 24%. Ці дані підтверджуються нашими спостереженнями. За останні кілька років у Colobridge помітно зросла кількість консультацій щодо перенесення у хмару корпоративних сервісів. І якщо раніше було більше запитів на публічну хмару, то зараз бізнес цікавиться реалізацією складних рішень із побудовою приватних хмар та розподілом їх у різні дата-центри для більшої відмовостійкості IT-інфраструктури».
Більшості малих та середніх компаній для розгортання IT-інфраструктури достатньо оренди віртуальних ресурсів у хмарі за моделлю IaaS («інфраструктура як сервіс» або публічна хмара). Тут провайдер виділяє клієнту певний обсяг ресурсів: процесорну потужність, оперативну пам'ять, сховище і канал передачі даних. Також постачальник послуги купує, налаштовує, обслуговує, оновлює обладнання та підтримує працездатність самої хмари.
Клієнт отримує готовий віртуальний сервер, який відповідає вимогам його бізнес-додатків. Майданчик для розміщення IT-інфраструктури готовий за кілька годин, що робить публічну хмару ідеальним вибором для стартапів та організацій, яким терміново потрібні обчислювальні ресурси. А компанії з розгалуженою мережею офісів чи магазинів переносять у хмару основні офісні процеси, щоб керувати ними централізовано.
Деякі бізнес-додатки зазнають нерівномірних навантажень. Інтернет-магазини можуть ледве впоратися з напливом покупців у Black Friday, а через охочих купити квитки на черговий блокбастер «лягає» квитковий сервіс кінотеатру.
Якщо для вашої IT-інфраструктури характерні такі сплески попиту, саме хмара допоможе впоратися з ними. Ви будь-якої миті можете відправити запит на необхідну кількість ресурсів і отримати їх практично миттєво, а після стабілізації попиту повернутися до попередньої конфігурації.
Локальна IT-інфраструктура не дозволяє так само гнучко реагувати на зміни навантаження. Заради кількох днів або тижнів підвищеної клієнтської активності компанії доведеться закупити та надалі обслуговувати обладнання, яке весь інший час простоюватиме, а це в більшості випадків недоцільно.
Українська мережа кінотеатрів Multiplex розмістила на платформі Colobridge централізовану систему продажу квитків і наразі швидко масштабує її на нові кінотеатри. Міграція в хмару допомогла створити сприятливі умови для цифровізації бізнесу, покращити досвід користувачів та оперативно збільшувати обсяги ресурсів у відповідь на сплески попиту – напередодні гучних прем'єр та новорічних свят.
Через правові обмеження та застарілі уявлення про хмару деякі керівники досі відмовляються переносити IT-інфраструктуру до хмари через побоювання щодо безпеки даних. Насправді ресурси кожного клієнта ізольовані один від одного. Попри поширений міф, у хмарі неможливо отримати доступ до ресурсів інших клієнтів, а провайдери використовують широкий спектр сучасних рішень, які допомагають уникнути втрати даних (наприклад, створення резервних копій) та виключити перебої з доступністю сервісів.
Платформа Colobridge охоплює два дата-центри, об'єднані зарезервованим мережевим кільцем. Це дозволяє сервісам продовжувати роботу в штатному режимі навіть після виходу з експлуатації одного з мережевих підключень.
Провайдер укладає з клієнтами SLA – угоду про рівень послуг, яка є гарантією доступності даних. Постачальник хмарних послуг зобов'язується надавати послуги із заявленим рівнем доступності та несе фінансову відповідальність у разі порушення гарантій.
Купівля серверів, мережевого та іншого обладнання, а також ліцензійного програмного забезпечення – все це капітальні витрати (CapEx) на утримання локальної IT-інфраструктури. Для бізнесу це видатки на перспективу, оскільки фактично принесуть користь у майбутньому.
За даними McKinsey за 2020 рік, хмарна інфраструктура допомагає на 10-20% знизити витрати на виробництво, управління ланцюгами постачання та маркетинг, а також до 10% – на закупівлю, розробку та післяпродажну підтримку:
Хмарна модель дозволяє перейти від капітальних витрат до операційних (OpEx), коли компанія оплачує ті обчислювальні ресурси, яких потребує в цей момент. Їй більше не потрібно купувати та обслуговувати обладнання – достатньо регулярно вносити абонентську плату провайдеру.
Якщо у вашій компанії IT-напрямок не є профільним, делегуйте обслуговування IT-інфраструктури постачальнику хмарних послуг. Часто такі задачі вимагають різнопрофільної експертизи, але самого обсягу робіт недостатньо, щоб забезпечити кожному фахівцю повну або навіть часткову зайнятість. Після перенесення бізнес-сервісів у хмару не доведеться наймати інженерів та системних адміністраторів у штат – всі їхні обов'язки зможуть виконувати спеціалісти провайдера. Ви отримаєте доступ до великої експертизи, що базується на багаторічному досвіді роботи, а також зможете скоротити витрати на обслуговування вашої IT-інфраструктури, оскільки оплачуватиме лише фактично надані послуги.
Андрій Михайленко, операційний директор Colobridge:
«Деякі СЕО все ще сумніваються в тому, що їм дійсно потрібно переносити IT-інфраструктуру в хмару. Ми ж рекомендуємо робити це якнайшвидше: вибір надійного постачальника послуги, розробка рішення та міграція займуть деякий час. Водночас реальна цінність перенесення даних у хмару виходить далеко за межі IT. В результаті міграції з високою ймовірністю з'являться додаткові можливості для просування своїх продуктів та покращення клієнтського досвіду. Ви оптимізуєте вже запущені бізнес-процеси та зможете розробити нові корисні онлайн-сервіси».