Робота за цінностями. Як «Альтерра Груп» і ТОМ працюють над розвитком бізнесу

Розповідаємо про абсолютно новий підхід до створення проєктів комерційної нерухомості

Малий і середній бізнес під час повномасштабної війни демонструє дива сміливості і стійкості. Через обстріли екстрено відключали електроенергію? Закупили оперативно генератори. Зменшилася кількість клієнтів на внутрішньому ринку? Будують плани експансії на міжнародний ринок.

Яскравим прикладом такого підходу є відомий український виробник арахісової пасти ТОМ, який для збільшення виробництва і розширення експортного потенціалу придбав нове приміщення в логістичному комплексі PORT. Як розповідає співзасновник компанії ТОМ Тарас Фітьо, з моменту створення бренду це вже шосте за ліком приміщення, яке він разом з партнером Михайлом Бойком взяли “на виріст” для розвитку бізнесу.

“Перші наші виробничі потужності були у рідному Львові. По мірі структуризації бізнесу і зростання його об’ємів з’являлися потреби оновлювати виробництво, робити його більш професійним, вдосконаленим”, – ділиться спогадами Тарас. Коли постала необхідність в пошуку нової локації, власники ТОМ сформулювали свої вимоги: “Ідеально, щоб це була новобудова. Ми дуже звертаємо увагу на інфраструктуру, яка є поряд. На підхід девелоперської компанії до організації і якості будівельних робіт. Репутація девелопера для нас дуже важлива. Приміщення, яке запропонував нам PORT, максимально підходило під наше технічне завдання”, – розповідає Тарас Фітьо.

Цікаво, що всі попередні виробництва ТОМ були розміщені в орендованих приміщеннях. Це приносило певні незручності: комунікація з власниками, заборона суттєво змінювати елементи будівлі, всі виробничі процеси треба підлаштовувати під вже існуюче приміщення. “Коли ж ти маєш змогу проєктувати виробництво в новому і чистому приміщенні, це має великі переваги. Тому ми вирішили придбати приміщення в PORT для того, щоб на наступні роки закрити питання з виробництвом”, – каже співзасновник ТОМ.

Підхід, який продемонстрував ТОМ при виборі бізнес-партнера з будівництва приміщення, свідчить про зрілість обох бізнесів. Мова про ціннісне співпадіння, адже “Альтерра Груп” також працює лише з тими компаніями, з якими виникає “хімія” у відносинах.

“Ми зробили внутрішнє дослідження щодо “Альтерри Груп”. Познайомилися з власниками. Я почав приїжджати на будівельний майданчик ще на стадії котловану. Потім ще десь тричі на рік відвідував, щоб оцінити динаміку будівництва. Я бачив, що хід робіт йшов за графіком. Все було круто!”, – ділиться спогадами Тарас Фітьо. За його словами, філософія “Альтерра Груп” багато в чому схожа з компанією ТОМ: “Тому відчував спорідненість і емоційну близькість. Було комфортно працювати”. Ще декілька чинників, які спільні для обидвох компаній – їх лідерство в своїх галузях і формування ринкових трендів.

Тарас Фітьо чесно зізнається, що його компанія – складний клієнт: “Ми виставляємо багато додаткових умов. Але, навіть враховуючи це, нам вдалося налаштувати гарну, позитивну комунікацію з “Альтеррою Груп”. Відповідальні бізнеси завжди зможуть налаштувати конструктивний діалог”.

Зараз найважніша задача для подальшого розвитку ТОМ – зробити виробництво, яке буде працювати багато років і не буде потреби в подальших переїздах. “Відповідно, всі інвестиції, які ми будемо вкладати в нове обладнання, автоматизацію, облаштування не будуть втрачатися. Плануємо збільшувати об’єми виробництва, запускати нові продукти. І наш новий майданчик в PORT нам в цьому допоможе”, – резюмує Тарас Фітьо.

Робота за цінностями. Як “Альтерра Груп” і ТОМ працюють над розвитком бізнесу

Приклад ТОМ демонструє, що в логістичному комплексі PORT можна створити і сучасне виробництво, і склад. А сам бізнес може досить швидко заїхати і розпочати роботу, для чого девелопер зі свого боку зробить все необхідне.

Як підкреслюють в “Альтерра Груп”, PORT – це не просто логістичний центр, а повноцінна інноваційна еко-система, в основі якої – абсолютно новий підхід до створення проєктів комерційної нерухомості. Адже тут вже є всі умови для розвитку бізнесу та комфортної роботи працівників. Наприклад, завдяки тому, що в PORT відкритий заклад харчування Nectarine, власники ТОМ змогли реалізувати давню ідею – додати до соціального пакету співробітників гарячі обіди за рахунок компанії.

Враховуючи величезний потенціал України, необхідно розвивати і масштабувати подібні проєкти, можливо, навіть в новому форматі, наприклад індустріальних парків. Це дозволить створити нові виробництва та перезапустити релоковані підприємства. Головне, щоб такі масштабні проєкти реалізовували компанії, які вже мають подібний успішний досвід та підтверджену експертизу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS