Кожна п'ята людина на планеті робить покупки через смартфон. Сучасні покупці хочуть, щоб шопінг був зручним, а доступ до улюблених брендів – миттєвим. Щоб стати ближчим до клієнтів і відповідати їхнім очікуванням, BROCARD створив власний мобільний застосунок, який вже завантажили 1 млн українців.
Розповідаємо, навіщо найбільшому б’юті-ритейлеру України мобільний застосунок, що допомогло створити цифровий продукт, яким користується мільйон українців та як застосунок вплинув на бізнес-показники мережі.
В Україні близько 11 млн інтернет-покупців, які роблять в середньому 17 покупок на рік онлайн, і ця цифра зростає. Їхній пріоритет – зручність та швидкість. Саме її може запропонувати шопінг у смартфоні – очікується, що цього року близько 59% усіх онлайн-продажів припадатиме саме на мобільну комерцію.
«Перемагає той, хто ближче до клієнта, – каже Head of e-commerce BROCARD Андрій Хоменко. – А сьогодні це означає – бути у його смартфоні. І б’юті-ритейл – не виключення».
В середньому люди проводять перед екранами смартфонів понад 3 години на день, а покоління Z майже у два рази більше. Тому для ритейлерів наявність мобільної версії сайту вже давно не перевага, а базова необхідність. Проте навіть це не рятує від глобальної проблеми – лише 3 з 10 покупців доходять до фінального оформлення замовлення.
Інша ситуація з мобільними застосунками, через які проходить більш як половина всіх онлайн-покупок: рівень конверсії тут може бути на 157% вище, ніж на вебсайті, а покупці переглядають приблизно в 4,2 раза більше товарів.
«Сучасні споживачі цінують не лише миттєвий доступ до шопінгу, а й персоналізовану комунікацію та можливість отримувати унікальні пропозиції, – каже Андрій Хоменко. – Тому для BROCARD, який має 2 млн постійних клієнтів, створення власного застосунку стало логічним кроком. Ми поставили собі ціль стати ближчими до клієнтів та залучити нову молоду аудиторію, яка раніше не взаємодіяла з брендом».
Активно працювати над застосунком в BROCARD почали у 2021 році. Для цього звернулися до компанії-розробника Devlight. Через повномасштабну війну роботу довелося призупинити. Її відновили у 2023 році, але вже з новою умовою – застосунок потрібно запустити за пів року.
У BROCARD одразу розуміли: успіх застосунку визначатимуть не технології самі по собі, а уважність до потреб клієнта, які мають перетворитись на цифрові функції.
«Ми мали дізнатися, чого бракує нашим клієнтам, що стримує нових від взаємодії з брендом, як саме змінюються споживацькі звички, що дратує людей, а які складові взаємодії викликають їхню лояльність, – пояснює Product Owner BROCARD Ярослав Мерза. – Саме з цього починається створення цифрового продукту, який буде максимально зручним для клієнтів і якомога більш ефективним для бізнесу».
Щоб краще зрозуміти потреби власних клієнтів, у BROCARD зосередилися на двох головних джерелах зворотного зв’язку:
Функція сканування штрихкодів допомагає підтримувати зацікавленість клієнтів у покупці
«Ми хочемо, щоб людям було зручно. Лише тоді вони залишаються з брендом. Наприклад, клієнти хочуть купувати декоративну косметику онлайн, але обирати колір лише по фото моделі – незручно, – розповідає Андрій Хоменко. – Тому нещодавно ми додали AR-функцію примірки макіяжу – це зменшує бар’єр перед покупкою. В найближчих планах – розширити цю фічу на всі товари з мейкапу і додати її у вебверсію».
BROCARD створював застосунок, щоб стимулювати продажі, посилити лояльність постійних клієнтів та залучити нових. Для цього потрібно було забезпечити їм персоналізований та цілісний користувацький досвід, якого важко досягти без злагодженої цифрової екосистеми, впевнена команда.
Тепер клієнти BROCARD можуть скористатися цифровою дисконтною карткою, зберегти товар та спробувати функцію віртуальної примірки макіяжу
Тому BROCARD здійснив масштабну інтеграцію між CRM, ERP, бекендом сайту – CMS – та застосунком. Ось як це працює:
У застосунку можна обрати індивідуальний дизайн подарункової картки, переглянути всі доступні акції та перевірити рівень своєї знижки
«Дані, які ми отримуємо з застосунку, дозволяють покращувати досвід клієнтів у всіх каналах, – пояснює Андрій Хоменко. – Ми стали краще розуміти свою аудиторію і бачимо за цифрами реальних людей – з їхніми звичками, бажаннями та очікуваннями. Тож можемо пропонувати саме те, що їм дійсно цікаво».
Перший час роботи застосунку користувачі обирали більш звичний шлях онлайн-покупок – 80% з них припадало на вебсайт і 20% – на застосунок. Зараз же співвідношення 50 на 50. Та зміни в структурі онлайн-продажів – це лише частина історії. Застосунок BROCARD вплинув на весь бізнес:
Застосунок BROCARD об'єднає для клієнтів офлайн на онлайн досвід взаємодії з брендом
«Створюючи застосунок, ми прагнули омніканальності й тепер переходимо до наступного етапу – інтеграції онлайн та офлайн досвіду для глибшої взаємодії з брендом, – каже Андрій Хоменко. – Наприклад, щоб клієнти отримувати сповіщення про офлайн-заходи у застосунку або могли записатися на діагностику шкіри, яку можна зробити в деяких з наших магазинів. Думаю, мільйон користувачів – це тільки початок. Головне, щоб наші клієнти мали зручний сервіс».