У Нью-Йорку завершився сезон показів чоловічої моди, який стартував у червні в Лондоні. Центральною подією фінального тижня моди став показ Рафа Сімонса під Манхеттенським мостом, на тлі якого всі інші шоу виглядали блідо. У Парижі цікавих показів було більше, та все ж можна виокремити таку тенденцію: чоловічий стрітстайл за креативністю та сміливістю впевнено перемагає дизайнерів найсильніших і найстаріших модних будинків. І, можливо, Демна Гвасалія був на крок попереду решти fashion-спільноти, влаштувавши показ на звичайній паризькій парковці та покликавши в моделі звичайних людей.
Mind обрав чотири головні колекції минулих тижнів чоловічої моди.
Нью-Йорк, Raf Simons Menswear
Від приїзду Рафа Сімонса до Нью-Йорка (дизайнер почав роботу в Calvin Klein), здається, виграли і місто, і сам бельгієць. Як сказав Марк Джейкобс перед показом для сезону весна-літо 2018: «Він творець і приніс творчість в американську моду, чого, як на мене, тут дуже не вистачало». Переїзд підняв на поверхню архіви Сімонса, і склався пазл з кінообразів фільму «Той, що біжить по лезу», музичних спогадів (Joy Division і New Order) і міксу культур, східної і західної. Китайські ліхтарики і дощовики оверсайз, капелюхи японських рибалок і довгі спідниці в декількох жіночих виходах, асиметричні топи і прогумовані кросівки – цього разу і стилізація показу, і колекція Raf Simons виявилися чи не найсильнішими в сезоні.
Париж, Dior Menswear
«Кажуть, що ера костюмів уже минула, але я переконаний, що це не так», – представляв свою нову роботу Кріс Ван Аш, креативний дизайнер чоловічого лінії Dior. Звичайно, якщо носити костюми так, як пропонує Ван Аш, то їх ще рано списувати з рахунків. Піджаки з шортами вище коліна, піджаки з широкими спортивними штанами, піджаки з графічними бомберами – варіацій мільйон, уникати обридлої класики можна цілком пристойними способами. Довгі шарфи, стрічки з лого і окуляри в стилі кінофільму «Матриця» органічно вписалися в естетику шоу.
Париж, Vetements Menswear
Презентація найнеоднозначнішого і спірного на поточний момент бренду відбулася в дуже неформальній обстановці. Демна Гвасалія, креативний директор бренду, мало того що перевіз свою команду з Парижа до Цюріха, так ще і перед стартом нового сезону заявив, що обійдеться без звичних показів. Однак і приховувати свою творчість у його плани не входило. Тому колекція для сезону весна-літо 2018 була показана на багатоповерховій парковці в Парижі, у рамках фотовиставки, а в якості моделей презентували одяг зовсім не моделі, а пересічні громадяни, в число яких потрапили сам Демна і стиліст бренду Лотта Волкова. Можна скільки завгодно сперечатися про естетику Vetements, але звіти продажів свідчать: вона спрацьовує. А нинішнє шоу, безумовно, залишиться в історії моди як одне з найефектніших.
Париж, Dries Van Noten
Робити прості чоловічі речі ще складніше, ніж навертати тони декору і надумано ускладнювати крій. Чоловіча колекція Dries Van Noten для сезону весна-літо 2018 складається з дуже простих речей, що повинні бути в кожному базовому гардеробі. Це просторі плащі, широкі брюки з високим поясом, просторі сорочки і вільні піджаки. Звичайно, від крою і стилістики трохи віє 1980-ми, але це зовсім інші вісімдесяті, ніж про них прийнято думати. Від стереотипу залишилися лише силуети, але без гіперболізованих підплічників. Кольори колекції спокійні та чисті – гірчичний, сливовий, синій, пісочний і хакі. Головними акцентами стали «гавайські» принти і мілітарі, які органічно поєднувалися з темним денімом і картатими пальто.