За популярністю кросовери у світі взагалі та в Україні зокрема продовжують бити всі рекорди. Тож появу на вітчизняному ринку ще одного гравця у цьому сегменті можна лише вітати. Новий Seat Arona, продажі якого днями розпочалися в Україні, належить до класу так званих міських кросоверів – автівок, що позбавлені серйозного позашляхового потенціалу, але за необхідності здатні з’їжджати з рівної дороги. Для нашої країни, враховуючи незадовільний стан доріг у більшості міст, не виключаючи й столицю, це дуже важлива властивість. Mind пропонує ознайомитися з новачком, розглянувши інші його переваги та загальні характеристики.
Монопривід. Відразу зауважимо, є одне «але». Стосовно Arona у виразі «компактний кросовер» дійсності повністю відповідає лише перше слово. Так, це насправді компактна автівка: її довжина складає трохи більше 4,1 м. При цьому багажник доволі місткий: 400 л. Жителі мегаполісів оцінять! А от щодо «кросоверності», то тут машина може запропонувати лише невеликі звіси та збільшений кліренс. Повного ж приводу не передбачено в принципі, тому що…
Все просто: Arona збудована на платформі хетчбеку Seat Ibiza, що унеможливлює імплантацію повнопривідної трансмісії без значного збільшення собівартості виробництва і, відповідно, ціни кінцевого продукту. У порівнянні з Ibiza машина дещо збільшилася у розмірах (на 79 мм довше та на 99 мм вище), а кліренс збільшено на 15 мм. Відсутність повного приводу деякою мірою компенсує електроніка: спеціальна система XDS здатна імітувати блокування міжколісного диференціалу, покращуючи керованість та прохідність машини на слизькому покритті, в снігу чи то на льоду.
Seat – не єдина компанія, що використовує подібну концепцію. Наприклад, серед прямих конкурентів Arona є кросовер Peugeot 2008 – теж на передньому приводі й зі спеціальною електронною системою допомоги при русі поза твердими покриттями. Втім, у Peogeot цей помічник наділено більш широким функціоналом (у різних режимах змінюється алгоритм роботи акселератора), але для тих, хто рідко опиняється за межами міста, буде цілком достатньо й блокування диференціалу.
Рушійна сила. Поки що Seat Arona пропонується українцям з одним-єдиним бензиновим двигуном. Точніше, з двома, адже цей трициліндровий мотор об’ємом 1 л представлено у двох варіаціях потужності. У базовому варіанті він розвиває 95 к. с. і агрегатується виключно за п’ятиступеневою «механікою». Темпераментом такий Arona на вражає, зате приваблює невеликою витратою палива, яка у змішаному циклі складає, за даними виробника, 4,9 л/100 км.
Цей же двигун у варіанті зі збільшеною потужністю видає вже 115 к.с., чого цілком достатньо для комфортного пересування містом. Кореспондент Mind власноруч упевнився у цьому під час бліц-тесту на всеукраїнській презентації Arona. Машина прискорюється більш впевнено за менш потужну «сестру», але на обертах вище 3500 об/хв. Трициліндровий мотор хоча й зберігає тягу, але має специфічний звук. До речі, з таким двигуном у покупця вже з’являється вибір: він може комплектуватися як шестиступеневою механічною трансмісією, так і семиступеневим преселективом DSG.
Пізніше моторну гаму буде розширено. Нам обіцяні поставки ще з декількома двигунами, серед яких є турбодизель 1,6 TDI та атмосферна бензинова «четвірка» об’ємом 1,6 л з розподільним впорскуванням палива та у парі з традиційним гідромеханічним «автоматом». Нові версії потраплять до України у другій половині поточного року.
Індивідуальність має свою ціну. Зважаючи на відсутність повного приводу та невеликі габарити, Arona навряд чи стане у нас мегапопулярною, але все рівно знайде чимало прихильників. У першу чергу – за рахунок широких можливостей індивідуалізації та просунутої мультимедійної системи. Так, кузов автівки може бути двокольоровим із виконанням даху в контрастному кольорі, а салон збагатить кольорова вставка на передній панелі та оздоблення штучною шкірою. Топова ж медіасистема має сенсорний екран діагоналлю 8 дюймів і підтримує Apple Car Play та Android Auto, що дозволяє під’єднати до бортової системи власний смартфон.
Але індивідуальність має свою ціну. Як водиться у німецьких брендів (Seat же, як відомо, належить концерну VW), за більшість запропонованих для машини цікавинок потрібно доплачувати. Перелік опцій доволі широкий, але у бажанні «нафарширувати» машину можна значно підняти й без того не надто доступну ціну. Базова Arona с 95-сильним мотором нині коштує трохи більше 447 000 грн (на момент публікації поточна ціна залежить від курсу євро), а більш-менш добре оснащена машина може здорожчати у півтора рази.