Сюжет. Історія про надважливу місію в історії людства. Ніл Армстронг став першим, хто ступив на поверхню Місяця. Доля любить сміливців, але мало кому відомо, якою ціною даються кроки, що спричиняють величезні відкриття. Стрічка охоплює період з 1961-го до 1969 року. Підготовка до польоту тривала довгі вісім років, але ніхто не міг гарантувати Армстронгу і його сім'ї, що він повернеться живим.
В українському прокаті: з 18 жовтня
Бекґраунд. Спочатку планувалося, що режисером фільму стане Клінт Іствуд (взимку має вийти у прокат його детективний триллер «Наркокур'єр», Іствуд у ньому − продюсер, режисер та виконавець головної ролі). Та зрештою ним виступив Демієн Шазелл – режисер та сценарист фільмів «Одержимiсть» і «Ла-Ла Ленд», які були номіновані та отримали чимало кінонагород та отримали визнання світової кіноспільноти).
Це перший фільм режисера Демієна Шазелла, для якого він не писав сценарій – цього разу сценаристом став Джош Сінгер, відомий сценаріями до фільмів «У центрі уваги» та «Секретне досьє», що значно відобразилося на формі подачі історії, що немов підкріплює «офіційну», правильну версію польоту Армстронга. В основу покладено роман «First Man: The Life of Neil A. Armstrong» Джеймса Р. Хансена. Хансен двічі номінувався на Пулітцерівську премію за книги з історії.
Шазелл із самого початку роботи над проектом бачив у ролі Ніла Армстронга Райана Гослінга, з яким вже співпрацював у «Ла-Ла Ленді». Дружину Армстронга зіграла Клер Фой (зірка телесеріалу «Корона», виконавиця головної ролі у «Дівчині у павутинні», що вийде в український прокат у листопаді 2018-го).
Композитор Джастін Гурвіц, оператор Лінус Сандгрен, художник з костюмів Мері Зофріс, монтажер Том Крос також раніше працювали разом з Шазеллом над «Ла-Ла Лендом».
Вам сподобається, якщо: ви готові до майже двох з половиною годин космічної мандрівки із подекуди документальною подачею, що водночас заворожує видовищними зйомками.
Вам не сподобається, якщо: вам не цікава стрічка від оскароносного режисера, який, втім, цього разу зняв доволі консервативний і монотонний байопік про астронавта, – професійний та високобюджетний, але дещо шаблонний і передбачуваний.
Головна причина подивитися: «Перша людина» − стрічка для тих, хто не може жити без космосу, а також хоче побачити нову інтерпретацію події, яка значно вплинула на історію людства.
Сюжет. Народження і смерть – неймовірний досвід, а життя – насолода, що минає. Випускники академії сучасного танцю вирішують влаштувати прощальну вечірку. Однак таємничим чином під наростаючий ритм музики їх eсіх охоплює ейфорія, якій неможливо протистояти. Пояснення просте: у сангрію хтось підмішав наркотик. Тепер балом править зловісний хаос, і порятунок можна знайти, лише віддавши свою душу танцю. То що це є зрештою – випробування чи екстаз?
В українському прокаті: з 25 жовтня
Бекґраунд. Часом розгортання подій обрано 1990-ті. Весь сценарій фільму умістився на п'яти сторінках. Фільм був знятий за 15 днів. З усіх танцювальних сцен фільму лише найперша була поставлена хореографами, у всіх інших артисти самі придумували, як виразити себе через мову танцю.
Режисер Гаспар Ное говорить, що знаходить натхнення та акторів для своїх нових фільмів під час техно-рейвів у берлінському клубі Berghain і вечірок на Тижнях моди в Парижі. За словами режисера, в «Екстазі» відображені деякі його сни і жахи. У сцені, в якій на екрані телевізора показують прослуховування, у кадр потрапляють різні книги та обкладинки VHS-касет, які відсилають до джерел натхнення Гаспара Ное – наприклад, до режисерів Луїса Бунюеля і Даріо Ардженто, а також до філософа Еміля Мішеля Чорана, який був відомий своїми вкрай негативними поглядами на життя та людство.
Перед зйомками Ное встановив правило: знімати дуже швидко і переважно загальними планами. На написання сценарію, зйомки і монтаж фільму знадобилося всього чотири місяці. Творці проекту намагалися вкластися у стислі терміни, щоб встигнути показати фільм на Каннському кінофестивалі.
Найгучнішим фільмом Ное стала «Незворотність», головні ролі в якому зіграли Моніка Беллуччі, Венсан Кассель і Альбер Дюпонтель. Упродовж стрічки періодично звучить фраза «Час руйнує усе» − так само і в «Екстазі» на екрані часто з’являються філософські фрази. Презентована у 2002 році в рамках конкурсної програми на Каннському фестивалі, «Незворотність» спричинила скандал через 9-хвилинну сцену зґвалтування (зняту одним планом) героїні Моніки Беллуччі та жорстокого вбивства клієнта гей-клубу. На фестивальному показі «Екстазу» у Каннах деякі глядачі також не витримали зображуваного на екрані насилля та йшли із зали.
Вам сподобається, якщо: ви готові до справжнього фільму жахів без спецефектів – жахатиме в «Екстазі» відвертість і жорстокість людської природи, якщо мозок відмовляє хоча б на деякий час.
Вам не сподобається, якщо: вам нестерпні сцени насилля, що ніби стоять на повторі, й затягнуті сцени танців, а також незрозуміла головна мета стрічки – чи то вона пропагує не опиратися інстинктам, чи то промовисто намагається донести думку про непередбачувані наслідки дії наркотиків.
Головна причина подивитися: глядач дійсно може впізнати себе у цьому фільмі, або принаймні замислитися, чи сидить всередині кожного такий самий «монстр», що може випадково прокинутись і підштовхнути до вчинків, про які доведеться шкодувати (чи ні?) усе життя.
Сюжет. Дзідзьо, в душі – великий артист і наївна дитина, все своє життя приховує один секрет, який переростає у проблему. Те, що він не такий, як усі, − стає очевидним. Секрет надовго не приховаєш, – навіть мама не може мовчати. А тим часом брутальний друг Бодя Павук у халаті з рожевими фламінго та невідома тендітна дівчина створюють таку ситуацію, у якій Дзідзьо опиниться перший раз…
В українському прокаті: з 25 жовтня
Бекґраунд. Режисером, продюсером, сценаристом і виконавцем головної ролі «DZIDZIO Перший раз» виступив Михайло Хома, фронтмен музичного гурту DZIDZIO, що виступає у жанрі «комедійного антигламурного попу». Йому належить й ідея стрічки.
Романтичну комедію «DZIDZIO Перший раз» створено у співпраці із режисером, кліпмейкером, продюсером, сценаристом, членом Української кіноакадемії Тарасом Дронем, з яким Михайло Хома створював такі короткометражки, як «Лист до Миколая», «Ангели чудяться», «Павук», «Їду до мами». Сценарій, окрім Михайла Хоми, створювали Тарас Дронь, Сергій Либа (роль Боді Павука) та Діана Юраш (виконавчий продюсер фільму). Роль Квітки – Анна Тихомирова.
Вам сподобається, якщо: ви заінтриговані продовженням пригод «кіношного» героя DZIDZIO після фільму «DZIDZIO Контрабас», і вам цікаво спостерігати за романтичною, напівавтобіографічною історією головного героя.
Вам не сподобається, якщо: ви очікуєте надто відвертих зізнань або ж, навпаки, сцен, − у «DZIDZIO Перший раз» на першому місці − комедійний сюжет, але присутня і мораль – хоч і подана в гумористичній формі.
Головна причина подивитися: посміятися від душі над ситуаціями, в яких може опинитися кожен, і усвідомити, що найважливіше – залишатись вірним покликанню та серцю.