Перший великий реактивний пасажирський літак, спроектований і побудований у Китаї, вилетів із міжнародного аеропорту Пудун у п’ятницю о 14:02 за місцевим часом. На борту перебували п'ятеро чоловік екіпажу.
Про це повідомляє CNN.
Таким чином Китай вступає до лав небагатьох країн – розробників авіалайнерів, таких як США, Росія, Бразилія, Канада, Франція, Великобританія та Німеччина.
Виготовлений Корпорацією комерційної авіації (Comac) 168-місний С919 майже не поступається розмірами найпопулярнішим у світі Airbus A320 та Boeing 737-800.
Зліт у Шанхаї в п’ятницю спостерігали люди по усьому світу, включаючи принаймні 2 млн китайців, завдяки платформі мікроблогів Weibo. Comac також представив безпрецедентну можливість побачити перший політ нового лайнера зсередини. Компанія у реальному часі транслювала зображення з кабіни пілотів, знімаючи з-за спин льотчиків-випробувачів, коли ті виконували маневри. Ні Boeing, ні Airbus нічого подібного під час першого польоту не робили.
Перший політ є важливим, але на літак чекає ще довгий шлях, перш ніж він здійснюватиме пасажироперевезення і буде конкурентноздатним. Авіалайнер очікують місяці або роки виснажливих сертифікаційних випробувань, а стандарти безпеки можуть вимагати змін у конструкції. Компанії Comac також необхідно буде завоювати довіру авіакомпаній у Китаї і світі, довівши, що літак зможе ефективно й надійно працювати на регулярних рейсах.
Передбачається, що С919 будуть використовувати вітчизняні авіалінії. Після завершення тестування і отримання всіх дозвільних документів компанія Китайські східні авіалінії (China Eastern Airlines) першою здійснюватиме рейси на С919.
Китай має амбіційні прагнення обійти США і стати найбільшим у світі ринком комерційної авіації до 2030 року. Китайські авіалінії купують сотні Boeing та Airbus, щоб розвивати свій повітряний флот.