Голландські вчені розробляють асфальтове покриття зі сталевими волокнами. Під впливом магніту дрібні тріщини на дорозі затягуються, що дозволяє звести дорожні роботи до мінімуму. Також дослідники працюють над системою вбудованої в асфальт підзарядки для електрокарів і самовідновлюваним бетоном. Про це повідомляє The Verge.
Експерти з матеріалознавства з Делфтського технічного університету займаються розробкою нових дорожніх покриттів, які допоможуть зекономити на ремонтних роботах. Першим проектом вчених стало асфальтове покриття зі сталевими волокнами, які забезпечують електропровідність. Під впливом магніту асфальт і волокна в його складі нагріваються, а дрібні тріщини затягуються. Щоб провести ремонт дороги, не потрібно перекривати відрізок на кілька днів і замінювати покриття – достатньо прогнати по дорозі електромагнітну машину.
За підрахунками керівника дослідження Еріка Шлангена, інноваційне асфальтове покриття обійдеться на 25% дорожче за традиційне, але термін служби дороги збільшиться вдвічі. Тільки в Нідерландах розробка дозволить щороку економити до 90 млн євро в рік, зазначив Шланген. Розробку вчених тестують на 12 дорогах у Голландії. На одній з них інноваційне покриття служить вже 7 років.
Вчені також планують удосконалити технологію і використовувати сталеві волокна в асфальті для підзарядки електрокарів. Поки автомобіль стоятиме в пробці або перед світлофором, він зможе отримати підживлення електрикою.
Ще один проект Шлангена і його колег – це вдосконалений бетон з підвищеною міцністю. Традиційний метод будівництва бетонних конструкцій передбачає установку сталевих балок, які утримують вагу при тріщинах і розломах. Однак при пошкодженні цілісності в покриття проникає вода і солі, в результаті чого балки іржавіють. Голландські вчені вважають, що уникнути корозії можна з допомогою заповнювача тріщин.
Дослідники пропонують додавати в склад бетону спеціальну бактерію, яка виробляє карбонат кальцію, а він, у свою чергу, заповнює тріщини при їх виникненні. «Такі бактерії живуть більше 200 років. Розроблена нами технологія дозволяє поміщати бактерії в бетон так, щоб вони були активні протягом всього терміну експлуатації конструкції», – розповів Шланген.
Поки що суворі закони не дозволяють вченим проводити експерименти з бетонними конструкціями в Європі і США, але новим матеріалом вже зацікавилися в Китаї, Японії і Південній Кореї – в країнах з менш жорстким регулюванням.
Нові розробки дозволять з часом повністю відмовитися від класичних асфальту і бетону в якості дорожнього покриття і використовувати альтернативні варіанти. Нещодавно шотландська компанія MacRebur представила дорожнє полотно з переробленого пластику, яке на 60% міцніше за звичайний асфальт і служить у 10 разів довше. Дорожнє покриття також використовують для вироблення електрики від вібрації, розморожування льоду і отримання сонячної енергії.