Японська компанія TBM відкрила завод з виробництва паперу з вапняку під брендом Limex. Її головний продукт – суперміцні візитні картки, пише Bloomberg Technology.
Глава TBM Нобуюші Ямасакі кинув школу в 15 років, працював теслею, а потім створив компанію з продажу старих автомобілів. Одного разу під час відпустки в Європі він був вражений старовинними будівлями, які стоять століттями. У 2008 році Нобуюші дізнався, що на Тайвані винайшли технологію з виготовленню паперу з каменю, і вирішив побудувати на цьому бізнес.
Головний продукт TBM – візитні картки, які в Японії дуже популярні. Однак друкуються вони не на звичайному папері, а на Limex, зробленому з вапняку. Картка має глянсову поверхню, не вбирає воду, її дуже складно порвати або пом'яти і на ній можна писати навіть під водою. Завод відкрився в лютому 2015 року, але перший «кам'яний» папір вдалося випустити лише минулого літа. Тепер TBM отримала контракт на виробництво «неубієнних» меню для мережі суші-ресторанів, що належить корпорації Sushiro Global Holdings.
На думку Нобуюші Ямасакі, його продукт допоможе зберегти природу. Там, де для виробництва звичайного паперу потрібно зрубати 20 дерев, його компанія витрачає менше тонни вапняку і 200 кг поліолефіну, джерела яких практично невичерпні. Також для виготовлення Limex не потрібна вода, в той час, як тонна звичайного паперу вимагає 100 тонн води. При цьому, очікується, що світовий попит на папір подвоїться до 2030 року.
У планах підприємця відкрити сотні заводів в регіонах, багатих вапняком, наприклад, у Марокко і Каліфорнії. Зараз в TBM, якій вже вдалося залучити понад $9 млн інвестицій, працює 80 співробітників. Наступного року компанія планує заробити мільярд єн. Це поки що лише невелика частина доходів найбільших японських виробників звичайного паперу.
В цій галузі є й інші інновації. Вчені з Китаю та США вдосконалили технологію виготовлення паперу, на якому можна друкувати ультрафіолетовим світлом, прати написане при температурі 120 градусів Цельсія і використовувати повторно до 80 разів.