Міжнародний аеропорт «Бориспіль» протягом 2013-2016 років надавав знижки до аеропортових зборів тільки ПрАТ «Міжнародні авіалінії України».
Про це йдеться в опублікованих днями рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 14 червня цього року, передає «Інтерфакс».
«Іншим авіаперевізникам знижки до аеропортових зборів не надавалися», – констатують в документі.
Аналітики АМКУ нагадують, що в Україні з кінця 2012 року рішенням Мінінфраструктури і Мінекономрозвитку керівникам аеропортів дозволено надавати авіакомпаніям знижки до аеропортових зборів до 80%. Мова про збори за посадку-зліт; обслуговування пасажирів в аеровокзалі; забезпечення авіаційної безпеки і наднормативну стоянку повітряних суден.
Антимонопольне відомство зазначає, що досліджуючи ринок пасажирських авіаперевезень, запитувало у міністерств обґрунтування цих знижок, однак не отримало його.
«Надання можливості керівникам аеропортів застосовувати ... до 80% знижки до аеропортових зборів при відсутності розрахунків економічної ефективності ..., а також без аналізу впливу на ринки надання спеціалізованих послуг в аеропортах України та на ринки перевезень пасажирів авіаційним транспортом, може свідчити про необґрунтовано завищеного розміру граничних ставок аеропортових зборів», – вважають в АМКУ.
За результатами дослідження питання надання таких знижок Антимонопольний комітет встановив, що деякі аеропорти одним авіаперевізникам надають такі знижки на регулярні рейси, іншим – ні.
Як приклад відомство приводить відмови «Борисполя» авіакомпаніям «Роза вітрів» та «Дніпроавіа» відповідно у 2013 році та листопаді 2016-го.
«Міжнародний аеропорт Бориспіль продовжує на свій розсуд надавати знижки до аеропортових зборів тільки однієї компанії», – заявив АМКУ у вищезазначеному документі.
Відомство нагадало про рекомендації ІАТА, згідно з якими знижки можуть бути підтримані, тільки якщо вони не порушують умов чесної конкуренції, не є дискримінаційними і застосовуються обґрунтовано. Крім цього, вони можуть вводитися після консультацій з усіма авіакомпаніями і узгодження чітких вимірюваних цілей, пов'язаних з такими знижками і преференціями.
Зазначимо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив залучити НАБУ до оцінки переговорного процесу з ірландським лоукост-авіаперевізником Ryanair про польоти в Україну і заявив про необхідність відновлення цих переговорів.
«В останні дні ЗМІ обговорюють тему зміни планів ірландської авіакомпанії Ryanair щодо виходу на український ринок. Ситуація набула широкого розголосу і навіть політичного забарвлення. І поки політики з'ясовують, хто винен, страждає наш пасажир. З метою вирішення ситуації я провів спеціальну нараду з керівництвом Мініфраструктури, Мін'юсту, аеропорту «Бориспіль», асоціації «Аеропорти України», Офісу залучення і підтримки інвестицій «, – повідомив прем'єр.
За його словами, учасники наради одноголосно прийняли ряд рішень, серед яких – звернутися в НАБУ і Антимонопольний комітет України щодо оцінки всього ходу переговорного процесу за участю Мінінфраструктури та аеропорту «Бориспіль» на предмет дотримання законодавства та умов конкуренції; відновити переговорний процес з Ryanair, до якого спільно з Мінінфраструктури та аеропортом «Бориспіль» залучити директора Офісу залучення інвестицій Даніеля Білака.
Нагадаємо, вчора, 10 липня, лоукостер Ryanair офіційно оголосив про відмову від виходу на український ринок.
Причиною відмови перевізник назвав нездатність аеропорту Бориспіль дотримуватися угоди, досягнутої в Мінінфраструктури з представниками аеропорту і нинішнім гендиректором підприємства Павлом Рябікіним у березні цього року.
У той же день вранці відбулася прес-конференція гендиректора аеропорту «Бориспіль» Павла Рябікіна, на якій зокрема було оголошено, що аеропорт не може врахувати всі вимоги компанії Ryanair, бо це коштуватиме йому 2 млрд збитків на рік.
Міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв внести подання про звільнення керівника аеропорту Бориспіль Павла Рябікіна 12 липня.