Захворіло у світі
32,569,168
Померло у світі
988,996
Вилікувалось у світі
22,489,844
Захворіло в Україні
195,504
Померло в Україні
3,903
Вилікувалось в Україні
86,873
Бориспіль на шляху війни: основні тези з прес-конференції Павла Рябікіна

Бориспіль на шляху війни: основні тези з прес-конференції Павла Рябікіна

Що не влаштовує аеропорт у вимогах лоукостера Ryanair?

Цей матеріал також доступний російською
Бориспіль на шляху війни: основні тези з прес-конференції Павла Рябікіна
Павло Рябікін
Фото УНIАН

Минулого тижня генеральний директор МА «Бориспіль» Павло Рябікін заявив про те, що аеропорт відправив лоукостеру Ryanair підписану угоду про співпрацю. Представники державного підприємства внесли в цей договір декілька суттєвих пунктів. Зокрема, Бориспіль не планує надавати авіакомпанії знижку на напрямок Лондон – Київ; наполягає на тому, щоб усі судові провадження з цією авіакомпанією велися в українських судах; а також перевізнику на початковому етапі пропонують працювати в старому терміналі «B» і не обіцяють обслуговувати літак за 25 хвилин. Під час сьогоднішньої прес-конференції Рябікін пояснив, чому Борисполю принципово відстояти ці пункти. Mind наводить основні тези гендиректора аеропорту.

До Лондона – без знижок

Авіакомпанія не отримає сумарну знижку в розмірі $7,5 на обслуговування одного пасажира по одному з чотирьох напрямків з Києва, а саме Київ – Лондон (аеропорт Станстед). Як пояснив Павло Рябікін, наказ Мінінфраструктури дає право керівникові аеропорту надавати знижку авіакомпанії при початку польотів до нового аеропорту, але в публічній оферті Борисполя знижка надається, якщо польоти починаються за новим напрямком, який розташований не менш ніж в 100 км від аеропорту, в який вже виконуються польоти.

Станстед – новий аеропорт для польотів з Києва, але він розташований якраз приблизно в 100 км від аеропорту Гетвік і на відстані 80 км від аеропорту Хітроу. У Гетвік літає МАУ, з Хітроу в Бориспіль – British Airways.

Відзначимо, що напрямок на Лондон – найбільш комерційно привабливий для Ryanair з усіх заявлених компанією рейсів, тут є платоспроможний попит і сформований ринок. Саме до Лондона лоукостер мав намір літати найчастіше – він заявляв про п'ять рейсів на тиждень.

Що з іншими напрямками?

Крім Лондона, Ryanair збирався літати до Києва ще зі Стокгольма (чотири рейси на тиждень), Манчестера (три рейси) і голландського Ейндховена (три рейси). Знижки на ці напрямки в розмірі $7,5 дійсно передбачаються. Але в Борисполі готові їх затвердити, якщо авіаперевізник щороку нарощуватиме кількість пасажирів на 150 000 осіб. Авіакомпанія поки що гарантувала лише 150 000 осіб на рік, але не обіцяла щорічного приросту на тому рівні, який вимагають у Борисполі.

Стривай, літак

Ще одна важлива деталь – у тому договорі, який відправило на підписання Ryanair керівництво Борисполя, немає пункту, де аеропорт бере на себе зобов'язання обслуговувати літаки авіакомпанії протягом 25 хвилин. «Наша технологія не дозволяє забезпечувати інтервал обслуговування судна за 25 хвилин. Тому ми запропонували наш норматив, який трохи менше години. Це друге питання, яке вимагає узгодження [крім відсутності знижки на маршруті до Лондона], оскільки ми навряд чи зможемо зробити 25-хвилинну пішохідну технологію», – заявив 7 липня в інтерв'ю Liga.net Павло Рябікін.

Швидкість обслуговування – базова вимога до аеропортів з боку лоукостерів. «У чому секрет роботи лоукост-авіакомпанії? Справа не в дотаціях [знижках] від аеропорту, хоча це для нас важливо, а в максимальному використанні літаків. Нам важливо, щоб наш літак могли обслужити за 30 хвилин», – заявив 16 січня 2017 року на круглому столі «Передумови та виклики розвитку лоукост-авіаперевезень в Україні» Давид Мамулаішвілі (Davit Mamulaishvili) глава департаменту з розвитку доходів авіакомпанії WiizzAir.

Новачкам – у «В»?

Аеропорт Бориспіль пропонує обслуговувати Ryanair у старому терміналі «B» замість терміналу «F». Для цього є дві причини: технічна та економічна. Технічна полягає в тому, що в старому терміналі для аеропорту є можливість значно знизити час обслуговування. Економічна – експлуатація нового терміналу, за словами заступника гендиректора аеропорту Євгена Дихне, окупається лише за умови виконання 30 лоукост-рейсів на добу. Стільки рейсів лоукостер поки не гарантує.

При цьому керівництво Борисполя не виключає, що з часом може перевести Ryanair в термінал «F». Але для того, щоб відновити роботу цього терміналу, за словами Рябікіна, аеропорту потрібно близько півроку і біля 100 млн грн.

Нагадаємо, що термінал «F» був побудований у 2010 році, а у 2013-му його було вирішено законсервувати – через відсутність необхідного рівня завантаження.

Судитися в Україні?

Усі судові розгляди в Борисполі авіакомпанії пропонують вести в українських судах, спираючись на українське законодавство. «У Ryanair вимагають, щоб спірні питання вирішувалися в Лондонському арбітражі із застосуванням лондонського права. Ми ж наполягаємо, що питання повинні вирішуватися в судовому порядку в українських інстанціях», – зазначає Павло Рябікін.

Чим обґрунтовують свої умови в Борисполі?

Перспективою великих фінансових втрат. Це найбільш незрозуміла частина аргументів керівника аеропорту, оскільки до своїх розрахунків він включив не лише ті втрати, які понесе аеропорт через надання знижок лоукостеру, але й усі можливі ризики, пов'язані зі співпрацею з цим лоукостером.

Наприклад, надання фіксованої знижки в розмірі $7,5 на обслуговування в напрямку Київ – Лондон для Ryanair може стати прецедентом, який використають інші авіакомпанії, які теж захочуть отримати такий самий дисконт від Борисполя. Зараз в аеропорт літає 53 авіакомпанії. За підрахунками Рябікіна, якщо всі вони затребують таку знижку, аеропорт щорічно недоотримуватиме близько 2 млрд грн. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті