Дискусії з приводу провалу перемовин головного аеропорту України з ірландською авіакомпанією “Ryanair” викликали чималий резонанс у суспільстві. Але, нажаль, далеко не всі суспільні оратори розуміють принципи роботи лоукостерів та їхні умови для аеропортів.
У Міністерстві інфраструктури заявляють, що наразі ведуться перемовини приблизно з десятьма лоукостерами. Тому українцям варто більше дізнатися про те, на чому заробляють такі перевізники та як вони будують свої стосунки із аеропортами, повідомляє видання Дивись.інфо
Перш за все, варто розуміти, що низькі ціни на квиток – це результат максимальної економії авіаперевізника. На чому ж саме скорочує свої видатки Ryanair?
Вторинні аеропорти
Лоукост-компанії часто обирають вторинні, віддалені аеропорти, де обслуговування буде значно дешевшим. В Україні таких майже немає. Але для прикладу якщо компанія WizzAir каже, що відкриває рейс у Мюнхен, в аеропорт «Меммінген», то треба знати, що аеропорт цей насправді знаходиться за сто кілометрів від Мюнхена. Те саме і з лондонським «Лутон» у 50-ти кілометрах від столиці Великобританії. І з «Сабіха» у не найкращому передмісті Стамбула.
Плата за багаж
За багаж окрім ручного у лоукостерів завжди потрібно платити. Трохи менше при бронюванні, але часто більші ніж за сам квиток – в аеропорту. Обов’язково враховуйте це збираючи валізу з квитком “дешевого” авіаперевізника.
Онлайн-реєстрація
У деяких лоукостерів реєстрація виключно через інтернет є обов’язковою. Таким чином авіакомпанія економить на стійках реєстрації та додаткових приміщеннях.
Комфорт
Звичайно ж економ-клас передбачає економію на комфорті. Їжа на борту завжди буде платною, додаткове місце для ніг та пріоритетна посадка також коштуватимуть грошей. Зазвичай пасажир, що летить лоукостом, сідає у літак у порядку черги. При бронюванні він не може обрати бажане місце.
Що не поділили Ryanair та “Бориспіль”?
Аеропорту для функціонування також потрібно заробляти кошти. Прибутки летовища розподіляються на авіаційні та неавіаційні. І перші, і другі в Україні – дуже малі. Наприклад, у «Борисполя» авіаційний складає $10,3 за пасажира, для порівняння в аеропорті «Хітроу» – $29,6. Співвідношення неавіаційного: $2,4 в «Борисполі» та $19,5 – в «Шарль-де-Голь».
Головною проблемою українскього аеропорту та ірландського авіаперевізника став, так званий, аеропортний збір.
У «Борисполі» станом на червень ставка на обслуговування одного пасажира складала $13. Для порівняння в аеропорті «Київ» це – $25, у варшавському аеропорті – $15,84. Сюди включена зарплатня працівників, оренда землі, електрика, опалення. Ryanair же просив зменшити саме цю суму до $7.
«Якщо говорити про економічну складову, аеропорт має доходи і витрати. Зараз витрати аеропорту на одного пасажира становлять близько $25. Якщо якась авіакомпанія пропонує нам $7, переговори дуже швидко закінчуються. $20-21 – ще можна говорити про перспективи, тобто, якщо компанія буде більше літати, то питома складова витрат буде зменшуватися. Ми говорили з Ryanair протягом двох-трьох місяців, але коли зрозуміли, що це не жарт, вони хочуть $7, ми з переговорів вийшли», – розповідає голова ради директорів аеропорту «Київ» Денис Костржевський.
Національний лоукостер
Голова відділу авіаційного транспорту Міністерства інфраструктури Галина Дурмуш підтвердила, що інформація про ідею українсбкої лоукост-компанії – не фейк. Вона також зазначає, що зараз йдуть переговори, складається детальний бізнес-план, а реєстрація компанії планується на 2018 рік. Планується, що перевізник здійснюватиме як внутрішні, так і міжнародні рейси. Якщо потужності зростуть, окрім існуючих аеропортів будуть долучати й нові. Найближчим часом мають отримати сертифікати аеропорти Вінниці та Миколаєва.
Про деталі переговорів Ryanair з аеропортом Львів ви можете дізнатися в окремому матеріалі Mind від 18 липня.