Міністр інфраструктури України Володимир Омелян в інтерв’ю виданню «Обозреватель» розповів про проект наземного метро, яке має з’єднати Київ з аеропортом та містом Бориспіль.
Активізація цього проекту пов’язана з інтересом авіакомпаній-лоукостерів до українського ринку. «Ми виходили з того, що лоукости – доступний транспорт, то ж і витрати на дорогу до аеропорту мають бути невисокі. Навіть якщо і за дещо вищим за звичайний тарифом, легке метро – це однозначно буде дешевше і зручніше для пасажирів», – зазначив Володимир Омелян.
За його словами, таке метро також є виправданим кроком у розширенні інфраструктури столиці. «Запускаючи метро, ми запускаємо не просто сполучення міста з аеропортом Бориспіль, ми приєднуємо місто-супутник Бориспіль і розвиваємо інфраструктуру навколо цієї гілки метро. А це надалі – котеджні містечка, нові забудови, підприємства, винесені за межі Києва», – розповідає міністр.
Наразі ведуться переговори з китайськими партнерами проекту «Повітряний експрес». «Ми розглядали різні напрямки, як можливо це реалізувати. Адже, як ви знаєте, є той багатостраждальний китайський кредит на Повітряний експрес, хоча частину грошей з нього розікрали «папереднікі», – сказав Омелян.
За його словами, після успішного завершення переговорів на реалізацію проекту знадобиться не більше 2 років. «По метро, якщо б ми зараз успішно завершили переговори з китайцями, то термін реалізації – це максимум півтора року. Термін збору технічної документації – ще півроку. Тобто, максимум за 2 роки могли б мати». – зазначає міністр інфраструктури.
Нагадаємо, 19 травня представники КМДА, Київського метрополітену, «Укрзалізниці» і Міністерство інфраструктури які працюють на розробкою проекту «Повітряний експрес» повідомляли, що на його реалізація коштуватиме $300–320 млн.
«Фінансування передбачається приблизно на $300–320 млн. Чому виходить така велика сума? Київ хоче покрити цією гілкою ще і Троєщину. Тобто крім гілки на Бориспіль, проект повинен вирішити і транспортну проблему лівого берега Києва. Гроші мають піти на будівництво залізничної інфраструктури , інфраструктури tram-train, на закупівлю рухомого складу», – повідомив заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.