В Австрії представлено техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) будівництва залізниці від Кошице до Відня з шириною колії 1520 мм. ТЕО було підготовлено аудиторською компанією Deloitte, яка оцінила вартість проекту в 6,5 млрд євро.
Про це повідомляє ЦТС.
Майбутня магістраль буде одношляховою, її протяжність становитиме 400 км. Австрії будівництво 30 км залізниці на своїй території обійдеться в 85 млн євро, ще 850 млн євро доведеться витратити на спорудження контейнерного терміналу.
Крім того, 1 млрд євро буде направлено на оновлення діючих ділянок залізниці.
Згідно ТЕО, роботи планується почати у 2023 році. Перший етап проекту буде завершено до 2033 року. У повному обсязі магістраль буде введена в експлутацію у 2050 році.
Пропускна здатність дороги оцінюється в 20 000 поїздів на рік, що складаються з 67 вагонів. Це забезпечить вантажопотік в 16-24 млн тонн на рік.
В Австрії вважають, що цей проект стане стимулом для розвитку економіки. 9 000 робочих місць може бути створено в процесі будівництва. Всього до 2045 року ширококолійна магістраль дозволить створити до 137 000 робочих місць.
Ідея будівництва широкої колії Кошице-Відень належить РЖД. Російська компанія вперше запропонувала її ще у 2006 році. У 2009 році залізничні компанії Росії, України, Словаччини та Австрії створили спільне підприємство Breitspu Planungsgesellschaft mbH для реалізації цього проекту.
Зазначимо, що словацький Кошице з’єднується широкою колією з українським Ужгородом. Міністерство інфраструктури та Укрзалізниця працюють над запуском прямого залізничного пасажирського сполучення між цими містами.
Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).\
В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше – СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.
На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) – на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.