Кабінет міністрів вирішив знизити ставки зборів в порту «Южний» на 75% для нафтоналивних суден з транзитною нафтою.
Відповідне розпорядження уряд прийняв на засіданні в середу, повідомляє «Інтерфакс».
«Погодити зниження Міністерством інфраструктури на 75% ставок корабельного, канального, маякового, санітарного, якірного, причального портових зборів і тарифів на послуги із забезпечення лоцманського проведення та регулювання руху суден для нафтоналивних суден у закордонному плаванні, що здійснюють перевезення транзитної нафти з використанням морського нафтового терміналу «Южний», – зазначено в рішенні уряду, текст якого має в своєму розпорядженні агентство.
Як зазначено у пояснювальній записці до вказаного розпорядження, його прийняли, зокрема, на виконання домовленостей між президентами України і Азербайджану, досягнутих в 2016 році.
Крім того, уряд узгодив зниження Мінінфраструктури зборів в портах Чорноморська, Миколаєва, Одеси і «Южного» для транзитних вантажів з нафтопродуктами при обробці за технологією «море – берег – море». Наприклад, маяковий збір для відповідних судів буде встановлений на рівні $0,0081, причальний – $0,0061, адміністративний – $0,0039.
В рамках політики розвитку транзитного потенціалу України та використання логістичних можливостей держави Кабінет міністрів ухвалив рішення про зниження ставок портових зборів з 1 січня 2018 року. Коментуючи ухвалене рішення, прем’єр-міністр Володимир Гройсман підкреслив: «Ми будемо зменшувати портові збори. Це в рамках наших можливостей. Наші порти – дорогі, і бізнес постійно ставить питання про зниження плати. І ми зменшуємо збори, аби зробити порти більш конкурентними».
Зазначимо, на жаль, Україна вже фактично втратила статус транзитної держави. Багато можливостей для нас втрачені якщо не назавжди, то дуже надовго. Останні роки під час створення своїх логістичних ланцюжків найбільші компанії-експортери намагаються домогтися максимального контролю надійності поставок і гарантій обсягів, а тому будують або купують власні перевалочні потужності.
Днями редакція Mind розбиралася, які вантажі йдуть в обхід України, які маршрути вони вибирають і чи є у нас шанс отримати хоча б частину цього вантажопотоку.