Мережа фаст-фуду Burger King подала скаргу у Федеральну антимонопольну службу Росії (ФАС) на режисерів та творців фільму «Воно» за романом Стівена Кінга, звинувативши їх у тому, що образ клоуна Пеннівайза у фільмі надто схожий на клоуна, якого використовує в рекламних цілях їхній головний конкурент – McDonald’s. Про це повідомляє RNS.
Головний герой фільму «Воно», клоун Пеннівайз, є точною копією символу McDonald's, включаючи кольорову гаму та кульки, якими клоун заманює дітей», – ідеться в тексті скарги.
«Завдяки виходу фільму конкурент отримав перевагу, а в Burger King скоротився потік клієнтів і компанія несе суттєві збитки», – наполягає автор скарги.
ФАС у свою чергу прокоментувала, що може висунути якісь претензії тільки в тому випадку, якщо знайде продакт-плейсмент. Аналізувати художнє наповнення картини не входить у повноваження служби.
«Кожен автор або режисер картини має право на художнє прочитання будь-якої події, будь-якого явища, будь-яких осіб – це художній образ, а не документальне кіно», – зазначив заступник голови ФАС Андрій Кашеваров.
«Що стосується фільмів, у нас є тільки одне питання – це продакт-плейсмент. Там, де рекламуються товари, якщо це прихована реклама, яка повністю заборонена законом», – повідомив чиновник.
Довідково. Продакт-плейсмент – приклад неявної (прихованої) реклами, який полягає в тому, що реквізит, яким користуються герої у фільмах, телепередачах, комп'ютерних іграх, музичних кліпах або книгах, має реальний комерційний аналог.
Фільм «Воно» вийшов в український прокат 7 вересня. Бюджет фільму – $35 млн. Режисер – Андрес Мускетті. Клоуна Пеннівайза зіграв швед Білл Скашгорд. Станом на 18 вересня загальні касові збори фільму склали 376,5 млн – і це тільки в США. Таким чином, збори фільму щонайменше в 10 разів перевищили його бюджет.