Прем'єри тижня: «Удача Лохана» та «Воно»
З чим Стівен Содерберг повертається у велике кіно та чому Стівен Кінґ лишився задоволеним від свіжої екранізації свого роману
«Удача Лохана»

Сюжет. Джиммі Лохана (Ченінг Тейтум), який не став футбольною зіркою через травму, через наслідки цієї ж травми звільняють з чергової роботи. На додачу до цього колишня дружина (Кеті Холмс) з новим чоловіком планують переїзд до іншого штату і забирають із собою дочку Джиммі. Щоби впоратися з матеріальними труднощами, Джиммі вирішує пограбувати трек для автоперегонів Charlotte Motor Speedway, ремонтом якого займається бригада, з котрої Джиммі щойно звільнили. Розробивши хитрий план, він бере у помічники свого брата Клайда (Адам Драйвер), який втратив руку в Іраку, сестру Меллі, яка працює в салоні краси, а у вільний від роботи час любить поганяти на авто, а також Джо Бабаха (Деніел Крейг), який сидить у в'язниці за підрив сейфу, та двох його братів. Попри те що сім'ю Лоханів усі вважають не надто розумними диваками, зловити їх виявляється нелегким завданням навіть для агента ФБР Сари Грейсон (Гілларі Суонк).
В українському прокаті: з 7 вересня
Бюджет: $29 млн
Бокс-офіс: $27,1 млн
Бекграунд. Кілька років тому Стівен Содерберг заявив, що йде з великого кіно. До того він встиг зняти кілька інді-стрічок, як-от «Секс, брехня і відео» (1989) та «Дівчина за викликом» (2009), кілька блокбастерів для студій-мейджорів, наприклад, «Трафік» (2000) та «Одинадцять друзів Оушена» (2001) з кількома продовженнями, поекспериментувати з жанрами, від бойовиків, як «Нокаут», до невигадливих комедій на зразок «Супер Майка». Заявивши про відмову від зйомок фільмів для кінотеатрів, Содерберг переорієнтувався на телебачення: у 2013 році він видав біографічну драму «За канделябрами», а у 2014-му – серіал «Лікарня Нікербокер».
«Удача Лохана» стала першою за чотири роки повнометражною стрічкою Содерберга. Він виступив режисером, однак керував усіма процесами, включаючи дистрибуцію і рекламу. Причому вникав у все так глибоко, що ходять чутки, ніби насправді сценарій теж написав Содерберг, а ім'я сценаристки-дебютантки Ребекки Блант – просто псевдонім.
Промо стрічки коштувало компанії Содерберга Fingerprint Releasing $20 млн, і ці кошти вдалося повернути за рахунок продажу за $20 млн прав на показ фільму стрімінг-сервісу Amazon. Виробничий бюджет склав $29 млн. За прогнозами, «Удача Лохана» за перший вік-енд прокату мала зібрати $7–9 млн, однак Содерберг зазначав, що бокс-офіс у $15 млн на старті був би справжнім успіхом. Та, вийшовши 18 серпня, за перші вихідні в американському прокаті стрічка зібрала $7,6 млн, поступившись іншій кримінальній комедії «Охоронець кілера» та хоррору «Анабель: Створення».

Вам сподобається, якщо: ви любите заплутані кримінальні історії, в яких у фіналі всі кінці зходяться.
Вам не сподобається, якщо: ви вважаєте, що гумор не за темою обтяжує історію, а не прикрашає її. В «Удачі Лохана» є, зокрема, досить великий діалог з жартами про «Гру Престолів», а також декілька іронічних відсилок до іншого фільму Содерберга – рімейка «Одинадцяти друзів Оушена».
Головна причина подивитися: побачити, яким вийшло повернення Стівена Содерберга у велике кіно.
«Воно»

Сюжет. У містечку Деррі, штат Мен, інколи зникають діти. Ніхто не звертає на це особливої уваги, окрім 11-річного Біла Денборо – його молодший братик зник рік тому. І хоча всі впевнені, що з хлопчиком стався нещасний випадок, Біл все ще вірить, що його можна врятувати. Разом з друзями він починає пошуки. Діти розуміють, що зникнення відбуваються систематично, раз на 27 років. Кожен з них починає бачити наяву свої найбільші страхи. За цими жахіттями стоїть клоун Пеннівайз – монстр, який живе у міській каналізації.
В українському прокаті: з 7 вересня
Бюджет: $35 млн
Бекграунд. Це вже не перша екранізація однойменного роману 1986 року Стівена Кінґа. За повнометражний фільм взявся режисер Андрес Мускетті, відомий за фільмом жахів «Мама», і в нього вийшло значно жорсткіше, ніж у міні-серіалі 1990 року. «Історія лишилася та сама, але є зміни – у тих речах, які лякають дітей, – пояснює в одному з інтерв'ю свій задум Мускетті. – У книзі мова йде про дітей 1950-х, їхні монстри переважно з фільмів, як-от Франкенштейн або Дракула. У мене був інший підхід, я хотів звернутися до глибинних страхів, які базуються не на кіношних чудовиськах, а на дитячих травмах».
Стівен Кінґ, який уже відзначив, що задоволений режисерською роботою, погодився з цією ідеєю. Фільм концентрується на дитинстві головних героїв, у той час як у романі вони стикаються з монстром ще раз, вже у дорослому віці. Хід тим більше виправданий, що нова стрічка задумувалася як перша частина дилогії.

Вам сподобається, якщо: ви шанувальник творчості Стівена Кінґа та фільмів жахів з якісною акторською грою. Особливо слід відзначити роботу шведа Білла Скашгорда, який зіграв Пеннівайза.
Вам не сподобається, якщо: ви не любите, коли інструментами нагнітання слугують гучні звуки, наїзди камери та крупні плани, а не хороші сценарні ходи. До того ж, фільм не може похвалитися якісним гумором.
Головна причина подивитися: порівняти фільм з романом та іншими екранізаціями цього ж твору Стівена Кінґа.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].