У Європі мають намір запустити випуск власних акумуляторних батарей для електромобілів, замість того, щоб експортувати їх з інших континентів, повідомляє EurActive.
11 жовтня в Брюсселі взяли участь керівники автопрому, хіміки та інженери, щоб обговорити можливість виробництва акумуляторних батарей в ЄС, які б могли конкурувати з азіатськими та американськими виробниками.
Німецька хімічна група BASF, Renault і Daimler та компанія Siemens були серед тих, кого запросили на зустріч у Брюсселі.
Ініціатива, яка може призвести до створення консорціуму в стилі Airbus для виробництва батарей для електромобілів у Європі, була ініційована віце-президентом Комісії ЄС з енергетики Марошем Шефчовичем.
#BatterySummit. Gathering support for #EUBatteryAlliance & set to deliver on this important task – state of the art batteries produced in EU pic.twitter.com/2VooZHEAP8
– Maroš Šefčovič🇪🇺 (@MarosSefcovic) 11 жовтня 2017 р.
«Відсутність вітчизняного, європейського виробництва батарей ставить під загрозу їх споживання в ЄС через складні ланцюжки поставок, збільшення їх вартості через транспортування, тимчасові затримки, слабший контроль якості», – сказав Шефчович.
Експорт батарей для Євросоюзу іде переважно з Азії. На цьому ринку домінують японські фірми Panasonic і NEC, корейські LG і Samsung, а також китайські BYD і CATL та американський виробник Tesla.
Серед тих, хто погодився взяти участь у переговорах про налагодження європейського виробництва – німецький автовиробник Volkswagen, виробник акумуляторів Total unit Saft Group, постачальник автомобільної продукції Continental AG і група з виробництва матеріалів Umicore.
Очікується, що стратегічний план буде прийнято на початку наступного року, а «всеосяжна дорожня карта» буде представлена в лютому 2018 року, сказав Марош Шефчович.
За даними Financial Times, ЄС може вкласти в цю ініціативу до 2,2 млрд євро.
Очікується, що до 2025 року світовий ринок батарей становитиме 250 млрд євро на рік, за даними представників промисловості.