Зернова логістика в Україні на 30–40% дорожче, ніж у країнах-конкурентах. Найбільші витрати експортери несуть в портах.
Про це повідомив радник з питань аграрної політики Групи Світового банку Олег Нів'євський, передає Інфоіндустрія.
Нів'євський зазначив, що портові витрати поділяються на вартість перевалки зерна і вартість обслуговування суден.
«Перевалка – це бізнес, держава тут мало що може регулювати. Тільки за рахунок інвестицій, за рахунок більшої конкуренції можна зменшуватиме вартість перевалки. Вона і зменшується з часом», – сказав Олег Нів'євський.
А ось портові збори – це та частина витрат, на яку держава вплинути може.
«Вартість суднозаходу класу «Панамакс» в різні порти України обходиться дорожче в 2–3 рази в порівнянні з портами Європи. А це, відповідно, гроші, які вилучаються з економіки України. Міністерство розуміє цю проблему і відпрацьовує нові методики розрахунку ставок портових зборів. Ми в цьому процесі беремо участь, даємо поради, є членами робочої групи», – зазначив експерт.
Він додав, що з 1 січня ставки портових зборів в Україні пообіцяли знизити на 20%.