Українське держпідприємство «Антонов» продовжує реалізацію програми з відмови від російських комплектуючих при виробництві літаків сімейства Ан-148/158. Перші лайнери цього типу з агрегатами і деталями інших виробників планують поставляти замовникам після 2020 року. Про це передає БізнесЦензор з посиланням на галузеве видання АТО.ru.
Як заявили в держконцерні, саме залежність від російських підприємств – літаки Ан-148/158 на 30% залежні від російських агрегатів і комплектуючих – послужила основною причиною припинення виробничої програми «Антонова» по машинах цього типу.
Із 2014–2015 років компанія займається пошуком нових постачальників агрегатів і комплектуючих для своїх літаків. На серійному заводі підприємства в Києві на різних рівнях готовності знаходиться близько десятка Ан-148/158, які треба добудувати без участі російських компаній.
При цьому до кінця 2017 року підприємство готується підписати контракт із однією з авіакомпаній Гани (Африка) щодо поставки двох регіональних пасажирських літаків Ан-158 (з опціоном, умови якого обговорюються). Планується, що ці машини почнуть надходити замовнику з 2020 року, а в їх складі повністю відсутні будуть російські комплектуючі.
Паралельно «Антонов» має намір модернізувати своє виробництво. На виставці Dubai Airshow 2017 в «Антонові» виданню розповіли, що одночасно український літакобудівник думає над створенням нової версії Ан-148/158. Основними перевагами нових літаків цієї серії, як і раніше, будуть відносно низька вартість як самих літаків, так і їх техобслуговування.
Це необхідно для конкуренції з такими програмами, як Embraer E-Jet E2 і MRJ (Mitsubishi Regional Jet). Український літакобудівник сподівається зайняти після 2020 року 5% ринку регіональних реактивних літаків.