Наприкінці 2017 року Україні вдалось відновити повний контроль над портом «Лотос» у В’єтнамі. Про це в своєму Facebook повідомляє міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
Відтепер «у державній власності – 14 морських портів, замість 13, а після повернення Криму – буде 19!» – зазначив він.
Омелян нагадав, що справа здавалася безнадійною ще в 2015 році, коли будь-які намагання повернути державні активи наражалися на погрози або ігноруванням з боку «українських ділків», які мали сподівання, що про них або забудуть, або їм вдасться домовитись.
«Не забули і на злочинні перемовини не пішли», – підкреслює Омелян та додає, що заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк разом з СБУ та НАБУ змогли повернути український прапор над цим портом.
Як повідомляє ЦТС, до кінця грудня Україна має отримати $250 000 дивідендів від порту «Лотос», 38% якого належать державному підприємству «ЧМП «Бласко». Про це повідомив заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань, передає ЦТС.
Міністерство бачить два варіанти для активу в Азії – його або продадуть, або направлять туди менеджерів для подальшого спільного управління ним. Визначитись треба до 2020 року.
«У подальшому треба приймати рішення, направляти професійних менеджерів в Хошимін для управління портом або продавати державну долю (балансова вартість $3.7 млн). Якщо залишаємось у В’єтнамі, то є певні перспективи розвитку та інвестицій. Так, на території порту американська компанія побудувала термінал-рефрижератор за $20 млн та продає його», – зазначив Довгань.
Крім того, він повідомив, що поблизу «Лотоса» є 2 га, де можна побудувати новий порт, і українська сторона вже отримала інвестиційні пропозиції щодо будівництва порту та диверсифікаційного вантажопотоку. Втім, на його думку, існують і певні ризики, а саме є імовірність викупу цієї земельної ділянки девелопером, оскільки поряд будується житловий комплекс.
«Рішення – за органом управління ЧМП «Бласко» – Міністерством інфраструктури», – написав заступник міністра.