Група народних депутатів пропонує закріпити на законодавчому рівні регулювання правовідносин в області франчайзингу, зокрема ввести поняття «франчайзинговий договір», «франшиза», що полегшить ведення бізнесу в Україні, покращить її інвестиційну привабливість.
Відповідний законопроект «Про франчайзинг» № 7430 днями зареєстровано у Верховній Раді.
Як зазначається у поясненні до документу, відсутність правового захисту сторін договору прямо впливає на рішення щодо купівлі-продажу франшизи.
Натомість, іноземні компанії не вважають такий стан речей сприятливим для розвитку власного бізнесу. Так, за відсутності в національному законодавстві категорії «франчайзинговий договір», компаніям доводиться використовувати кілька інших типів договорів для закріплення франчайзингових відносин (ліцензійні договори, договори комерційної концесії, про спільну діяльність).
«Якщо хоча б в одному документі істотні умови не будуть визначені в повному обсязі, ця частина договору франчайзингу або ж весь документ можуть бути визнані недійсними у судовому порядку», – йдеться у поясненні.
Згідно із законопроектом, франчайзинг – підприємницька діяльність, за якою на договірній основі одна сторона (правоволоділець) зобов’язується передати іншій стороні (користувачеві) за винагороду на визначений строк до 3 років комплекс виключних прав на використання (з обов’язковою поміткою «на умовах франчайзингу») знака для товарів і послуг, фірмового найменування, послуг, технологічного процесу і (або) спеціалізованого обладнання, комерційної інформації, що охороняється законом, а також інших передбачених договором об’єктів виключних прав.
Про те, як розвивається франчайзинг в Україні читайте у матеріалі Mind «Дорогий досвід: чому ресторанні мережі все частіше розвиваються за франчайзингом».