Фахівці держпідприємства «Антонов» з листопада 2017 року на договірній основі виконують роботи з оцінки технічного стану літаків Ан-124-100 «Руслан» російської авіакомпанії «Волга-Дніпро». Про це повідомив президент підприємства Олександр Кривоконь у ефірі 112.ua.
За словами Кривоконя, компанія не входить до списка підприємств, до яких, згідно з рішенням РНБО, застосовують санкції, тому роботи проводяться на підставі міжвідомчих угод з уповноваженими міністерствами і відомствами, а також за допомогою листів-роз'яснень Держекспортконтролю.
«ДП «Антонов» є розробником авіаційної техніки і, відповідно, власником сертифікатів типу літаків АН, зокрема транспортного літака АН-124-100 «Руслан», і на цій підставі має виключне право збільшувати ресурси авіаційної техніки», – розповів Кривоконь.
Президент «Антонова» також зазначив, що як розробник підприємство зобов'язане оцінювати цілісність конструкцій своїх літальних апаратів протягом усього терміну їх експлуатації, а за її результатами розробляти і видавати інформацію, яка доповнює чинні програми технічного обслуговування, що дозволяє виявити пошкодження конструкції, до того як воно стане проблемним для всього парку.
Президент компанії додав, що як організація-виробник «Антонов» має розробляти вказівки щодо підтримання льотної придатності, що передбачено чинними міжнародними стандартами.
Кривоконь заявив, що в разі відмови оцінити технічний стан «Русланів», які експлуатуються в РФ, до українського підприємства могли б бути застосовані санкції. Зокрема, воно могло б бути позбавлене статусу розробника авіаційної техніки і втратити позиції на авіаційному ринку.
«Слід зазначити, що експлуатація літаків, які не мають льотної придатності, небезпечна. Крім того, «Руслани» виконують польоти, у тому числі міжнародні, за замовленням організацій, яким необхідно подавати пакет документів, що підтверджують льотну придатність і технічну готовність літака до виконання польотів», – сказав він.
Кривоконь додав, що без документів організації-розробника, що підтверджують льотну придатність, дозвіл на переліт їм не дадуть.