Австралія, США, Індія та Японія говорять про створення об’єднаної схеми регіональної інфраструктури як альтернативи багатомільярдної китайської програми «Пояс и шлях», намагаючись протистояти стрімкому поширенню впливу Пекіну. Про це йдеться в Австралійському фінансовому огляді, передає Business Insider.
План чотирьох регіональних партнерів ще «зароджувався» та «не був достатньо зрілим, щоб його оголосили», під час візиту прем’єр-міністра Австралії Малкольма Тернбулла до США минулого тижня, зазначив американський чиновник, знайомий із питанням.
Як зазначається, план має на меті стати «альтернативою» китайській ініціативі, а не «суперником».
«Ніхто не каже, що Китай не повинен будувати інфраструктуру, – сказав чиновник. – Китай може збудувати собі порт, який не буде економічно життєздатним. Ми могли б його зробити економічно життєздатним шляхом будівництва дорожньої або залізничної лінії, яка б пов’язувала цей порт».
Головний секретар уряду Японії Йошихід Суга сказав, що США, Японія, Австралія та Індія регулярно обмінюються точками зору з питань, які представляють загальний інтерес.
«Справа не в тому, щоб протистояти китайській програмі «Пояс та шлях», – сказав він.
Водночас Японія планує використовувати свою офіційну допомогу з метою розвитку «Вільної та відкритої індійсько-тихоокеанської стратегії», включно із будівництвом «високоякісною інфраструктурою».
Президент Китаю почав сильно просувати свою ініціативу в травні минулого року під час саміту в Пекіні, коли пообіцяв виділити $124 млрд на фінансування цього плану та закріпив його в конституції правлячої комуністичної партії в жовтні.
У січні Пекін виклав свої амбіції щодо розповсюдження ініціативи і на Арктику, розвиваючи суднохідні шляхи, які відкриваються завдяки глобальному потеплінню, утворюючи таким чином «Полярний шовковий шлях».