Наказ Міністерства інфраструктури про підвищення тарифів на залізничні пасажирські перевезення на 12% з 1 квітня і 1 жовтня ще знаходиться на узгодженні у низці органів, повідомляє Інтерфакс-Україна із посиланням на прес-службу міністерства.
Так, з метою реалізації рішення уряду, яким затверджено консолідований фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік, підготовлений проект наказу міністерства щодо поетапної індексації тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні у 2018 році.
Водночас ініціатива щодо підвищення тарифів належить ПАТ «Укрзалізниця».
Як відзначили у міністерстві, його голова Володимир Омелян наполягав і наполягає на тому, що підвищення тарифів має відбуватися одночасно з підвищенням якості послуг.
«Якість перевезень, як пасажирських, так і вантажних, має бути на першому місці. Підвищувати тарифи без поліпшення сервісу – невірна тактика. Водночас Міністерство інфраструктури розуміє аргументацію ПАТ «Укрзалізниця» і готово підтримати пропозицію товариства щодо підвищення тарифів на пасажирські перевезення з вимогою кардинальної зміни якості самих перевезень», – підкреслив міністр інфраструктури.
Крім того, у коментарі агентству в міністерстві уточнили, що видання наказу Мінінфраструктури відбувається за процедурою, визначеною законодавством, що передбачає значну кількість погоджень документа, зокрема, з профспілками.
Нагадаємо, орієнтовно з 1 квітні планувалось перше у 2018 році планове підвищення цін на квитки для пасажирів «Укрзалізниці», яке складе 10%.
Так, індексацію тарифів планується провести у всіх категоріях поїздів і вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів «Інтерсіті+»), що курсують територією України. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у вагонах 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті+» та вагонах 1-го і 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті» залишається незмінним з моменту заснування швидкісного руху у 2012 році, а рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні в усіх типах вагонів (крім СВ та «Інтерсіті+») – з жовтня 2014 року.
З моменту останньої індексації тарифів (жовтень 2014 року), фактичний індекс споживчих цін склав 192,2%, індекс цін виробників промислової продукції – 206,3%. В умовах прогнозу на 2018 рік без індексації тарифів для приведення пасажирських перевезень у внутрішньому сполученні до рівня беззбитковості (нульової рентабельності) тарифи на перевезення необхідно було б підвищити більш ніж удвічі.