Засновник Facebook Марк Цукерберг 11 квітня продовжує давати свідчення в американському Конгресі, що пов’язано зі скандалом навколо витоку персональних даних близько 87 млн користувачів Facebook.
Сьогодні він відповідає перед Комітетом з енергетики і торгівлі на слуханнях Палати представників США. Слухання проходять під назвою «Прозорість використання особистих даних».
Гендиректор Facebook визнав, що соціальну мережу використали задля маніпуляції, отримання приватних даних та втручання в політичний процес, і вчергове привселюдно вибачився за це.
Цукерберг підтвердив, що його особисті дані були серед даних 87 млн користувачів соцмережі, які потрапили в руки Cambridge Analytica.
Главу Facebook попросили відповісти «так» чи «ні» на питання про те, чи змінить компанія свої налаштування за замовчуванням, які б мінімізували збір даних з користувачів соцмережі.
Марк відповів, що «це складне питання, яке заслуговує довшої відповіді, ніж одне слово». Конгресмен сказав, що його ця відповідь розчарувала.
Трансляція з українським перекладом:
Також Цукерберг підтвердив членам Конгресу, що Facebook співпрацює зі спеціальним прокурором Робертом Мюллером щодо втручання Росії в американські вибори.
«Я б хотів в даному випадку бути обережним, оскільки деталі цієї співпраці не підлягають розголосу. Ми зараз проводимо відкрите слухання, і мені б не хотілося розкривати будь-які засекречені відомості», – сказав він.
Один з конгресменів ставить питання, чому через Facebook у незаконних цифрових аптеках продаються без рецепта ліки, які мають наркотичний ефект. Він зазначив, що компанію вже неодноразово просили видаляти таку рекламу. Хоча Цукерберг запевнив, що зусилля в цьому напрямку докладаються, все ж отримав порцію критики, оскільки реклама і досі в мережі.
Конгресмен з Флориди сформулював питання так: хто вирішує, фейковою є новина чи ні? Скажімо, якщо хтось із політичних опонентів захоче поширити про нього провокативну інформацію, як дізнатися, фейкова вона чи ні?
Цукерберг на це відповів, що фейкови новини розглядаються в трьох категоріях:
1) т.зв. «македонські тролі», які постять рекламу заради грошей – як правило, це низькосортні сенсації, розраховані на привернення уваги, просто щоб заробити на цьому.
2) політична пропаганда, яка розміщується за сприяння високопоставлених осіб, зокрема, йдеться про російський уряд. Цукерберг розповів, що минулого тижня вдалося виявити – і видалити – цілу мережу, 270 спільнот та акаунтів, розраховану для впливу на російськомовний сегмент Facebook: Україну, Азербайджан та Узбекистан.
3) ті повідомлення чи новини, про які сигналізують самі користувачі, вважаючи їх неблагонадійними. Після їх сигналів контент ретельно перевіряється і в разі потреби видаляється.
Наступний конгресмен розповів, що один із його виборців зіткнувся з ситуацією, коли його персональна інформація з особистими даними (ім'я, адреса, місце роботи, за кого голосував на виборах іт.д. плюс кілька невдалих фото) поширювалася по мережі, він протягом тижня писав у службу підтримки з проханням видалити цю інформацію, але марно. Лише після того, як чоловік звернувся в офіс сенатора, допомогло офіційне звернення до адміністрації соцмережі.
Щодо цієї проблеми Цукерберг не дав чіткої відповіді.
– Ваша бізнес-модель заснована на капіталізації даних ваших користувачів, – запитав ще один сенатор. – Тож головне, що хвилює людей: як вони можуть себе і свої персональні дані у вашій соцмережі від таких ситуацій, як із Cambridge Analytika? Ви зараз дієте тільки під тиском громадськості, але такі зміни потрібно було внести давно, – додав сенатор.
- Направді ми внесли суттєві зміни в конфіденційність ще в 2014 році, і зараз такі ситуації, як із Cambridge Analitika, більше неможливі, – запевнив Марк Цукерберг. Він наголосив, що акаунти Cambridge Analytica і всіх пов'язаних з нею організацій в Facebook заблоковані.
Також Марк додав, що Facebook вивчає можливість вживання заходів проти Кембриджського університету, саме там працював Александр Коган, який злив дані користувачів компанії Cambridge Analytica.
Кроки, які зробить Facebook (за словами Цукерберга), щоб захистити особисті дані користувачів.
1. У розробників відберуть доступ до вашої інформації, якщо ви не користувалися додатком протягом трьох місяців.
2. Інформація, яку ви автоматично передаєте будь-якому додатку, зводиться лише до імені, профільного фото та е-мейлу.
3. Розробники додатків будуть змушені не тільки просити дозволу на використання даних користувачів, а й підписувати контракт, який уточнює, як саме дозвіл має бути сформульовано.
4. Компанія перевіряє всі додатки, які мали доступ до великої кількості даних. На це піде багато місяців і це буде «дорогим процесом, зазначив Цукерберг. «Але це потрібно робити. Ми не можемо вірити на слово розробникам. Як показує досвід, нам треба переконатися, що ніхто не передає дані», – наголосив Цукерберг.
5. Користувачам соцмережі стане простіше зрозуміти, які програми мають доступ до їх особистої інформації, а також як цей доступ закрити. Зараз цю інформацію можна знайти в налаштуваннях, але скоро платформа винесе її в початок вашої новинної стрічки.
Про тематику запеклої розмови, яка точилася між Цукербергом і конгресменами (і тривала 5 годин, до речі) у перший день свідчень у Конгресі – у нашому матеріалі «Цукерберг дає свідчення в Конгресі США щодо скандалу з витоком даних у Facebook».
***