Цукерберг дає свідчення в Конгресі США щодо скандалу з витоком даних у Facebook
Марк запевнив, що Facebook активно взявся до боротьби з російськими тролями

Засновник і гендиректор компанії Facebook Марк Цукерберг 10 і 11 квітня дає свідчення в Сенаті і Палаті представників Конгресу США у справі про передачу Cambridge Analytica даних мільйонів користувачів соцмережі, повідомляє Радіо Свобода.
Напередодні були оприлюднені його письмові свідчення, спрямовані комітету Палати представників з енергетики і торгівлі.
Цукерберг взяв на себе відповідальність за витік даних і за те, що Facebook став інструментом для для поширення «фальшивих новин» і розпалювання ненависті, в тому числі під час політичних кампаній.
Засновник Facebook також описав кроки, які зробила соцмережа для того, щоб подібні випадки не повторювалися, в тому числі видалення безлічі акаунтів організацій і осіб, причетних до втручання у вибори.
Зокрема, нещодавно Facebook видалив акаунти ряду російських ЗМІ. Цукерберг у своєму листі Конгресу стверджує, що вони пов'язані з так званим «Агентством інтернет-досліджень» або Пітерською «фабрикою тролів».
- Є тонка межа між свободою слова і висловленнями, які розпалюють ненависть до людей. Яких заходів вживатиме Facebook, щоб реагувати на прояви насильства в соцмережі?» – запитує один із сенаторів.
- Ми працюємо над розвитком технологій, щоб залучити штучний інтелект до аналізу і миттєвого видалення таких негативних повідомлень. Але поки ці технології ще слабкі, нам доводиться буквально вручну видаляти повідомлення і фейкові новини. У нас близько 20 тисяч людей займаються перевіркою акаунтів», – зазначив Цукерберг.
На питання, чи є шанс, що Facebook стане колись платним, Цукерберг заперечив.
- Я запевняю вас, що Facebook – принаймні його основна частина – завжди буде безкоштовним, – сказав він.
При цьому конгресмени вважають це причиною, яка призвела до такої ситуації, як склалася з Cambridge Analytica – коли компанія живе за рахунок реклами і зацікавлена в рекламодавцях, тому продає їм дані користувачів для більш ефективної, таргетованої реклами.

Сенатор запитує про російську політичну пропаганду, яка поширювалася перед американськими виборами. Позаду нього помічник показує стенд із роздрукованими картинками такої пропаганди.
- Так, це явище було, – визнає Цукерберг. – Однак тиждень тому ми внесли серйозні зміни в політику нашої компанії. Відтепер ми ретельно перевіряємо будь-які акаунти, які провадять політичну дільність, зокрема, спільноти із великою кількістю учасників. В майбутньому росіянам буде дуже складно організувати пропаганду в соцмережі.
Марк розповідає, що відтепер акаунти перевірятимуться в двох напрямках. Перший – це контент. Якщо зі сторінки надходить політична пропаганда, вона буде перевірятися. Другий напрямок – це локація. Якщо місцезнаходження користувача чи рекламодавця – у Росії, він підпадатиме під подвійну підозру.
Інший сенатор звинуватив Facebook у тому, що під час різанини в Бірмі соцмережа не видаляла людиноненависницькі пости: «Скажіть, чому не можна було протягом 24 годин видаляти такі пости? Ви розумієте, що дозволяючи поширенню таких повідомлень, ви сприяли геноциду?», – сказав він.
- Ми працюємо над цим. Наймаємо десятки людей, які розмовляють бірманською мовою, тому що досить складно іноді вирахувати такі пости, не володіючи мовою. Видаляємо цілі акаунти, а не лише окремі повідомлення, і не лише в цій ситуації, а й у подібних, – запевнив Цукерберг.
Прозвучало питання щодо прозорості реклами в соцмережі.
- Так, ми підвищили рівень прозорості. Зараз користувач може клацнути на будь-яку рекламу і побачити інформацію, хто подав цю рекламу, і яку ще рекламу він подавав раніше. Таким чином легко буде вирахувати політичну пропаганду, – розповів Марк.
Одним із гарячих питань стало створення у Facebook дитячого месенджера, інформація про який була представлена 30 січня. З його допомогою можна буде обмінюватися широким спектром картинок, фото, відео. Зазначається, що оскільки дітям не дозволяється користуватися Facebook до 13 років, окремий месенджер для дітей буде використовуватися лише з дозволу батьків.
Однак сенатори висловили крайню недовіру до цієї ідеї і, вимагаючи від Цукерберга інформацію про те, яким чином будуть захищатися персональні дані дітей, залишилилися незадоволені відповідями засновника Facebook.
Інколи обстановку вдається розрядити.
- Така величезна соцмережа, успішна бізнес-компанія, яка коштує великі гроші, 2 мільярди користувачів, які можуть вільно обговорювати які завгодно теми. Погодьтеся, що таку потужну компанію навряд чи колись змогли б створити, наприклад, у Китаї – її могли створити тільки в США, – зазначає один із сенаторів.
- Насправді в Китаї є багато дуже великих інтернет-компаній... – починає Цукерберг.
- Просто скажіть «так». Постановка цього питання передбачає, що на нього треба відповідати «так», – перебиває сенатор (сміх у залі).
– Ви називаєте Facebook соцмережею, платформою, технокомпанією. Але, по суті, Facebook – це найбільший у світі видавець (the biggest publisher), на якому поширюють свій контент тисячі ЗМІ. Тому скажіть, які форми регулювання ви розглядаєте як доречні, щоб контролювати цей масив інформації? – питання від наступного сенатора.
- Найважливіше для мене зараз, і це є головним пріритетом моєї компанії – зробити все для того, щоб ніхто, ніякі росіяни, не втрутилися у [президентські] вибори 2020 року. Я не противник регулювання і введення нових норм – я тільки за. Головне, щоб ми тут і зараз обговорили, якими будуть ці норми, – зазначив Марк Цукерберг.
***
Британська компанія Cambridge Analytica збирала дані користувачів Facebook, щоб використовувати їх в політичній рекламі в різних країнах. За останніми даними, компанія могла отримати доступ до інформації 87 мільйонів користувачів соцмережі.
Раніше Цукерберг визнав провину соцмережі у витоку; він викупив рекламу в британських газетах, щоб вибачитися перед користувачами. А також запевнив, що жодного зі співробітників компанії не буде звільнено через витік, оскільки він вважає себе відповідальним за все, що відбувається в соцмережі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].