Міністерство інфраструктури оцінює прямі збитки України в результаті вимушеного зменшення тоннажності суден, які заходять в українські порти Маріуполь і Бердянськ, після будівництва Керченського мосту, що обмежує своєю висотою прохід кораблів, у 500 млн грн на рік, повідомляє УНІАН.
Як зазначається, про це повідомив журналістам після засідання уряду міністр інфраструктури Володимир Омелян.
«Ми орієнтовно оцінюємо в півмільярда гривень на рік прямі збитки через те, що була зменшена тоннажність суден по заходу в наші два порти на Азовському морі, а саме в Маріуполь і Бердянськ, але непрямі збитки – це мільярдні збитки», – сказав міністр.
Також Омелян зазначив, що, крім обмеження тоннажності, Керченський міст в цілому щодня ставить під загрозу закриття проходу суден Керченською протокою.
«Цей міст – не просто міст, це інструмент з економічного і політичного тиску на Україну, інструмент для блокування в будь-яку секунду Керченської протоки для судів не тільки з українським прапором, а й усіх країн», – підкреслив він.
За його словами, відповідні звернення в міжнародні судові інстанції було відправлено Міністерством закордонних справ України, і українські підприємства також порахували збитки, які будуть виставлені Росії.
Як зазначається, відкриття мосту негативно позначається на роботі українських портів Маріуполь і Бердянськ, бо не всі кораблі можуть пройти під цією спорудою.
Як писав Mind, британський міністр у справах Європи Алан Дункан засудив відкриття Керченського мосту та наголосив на порушеннях прав людини на анексованому півострові.
Нагадаємо, 15 травня 2018 року рух мостом було відкрито одночасно з двох берегів Керченської протоки – по дві смуги в кожний бік. Рух легкових автомобілів і автобусів по Кримському мосту відкрився на півроку раніше запланованого. Вантажний транспорт поїде мостом восени. Залізнична частина буде введена в експлуатацію згідно з графіком – у 2019 році.