Російське маркетингове агентство Bacon Agency запропонувало ресторанам у тих містах, де пройдуть матчі чемпіонату світу з футболу-2018, підвищити рейтинги на сайті TripAdvisor за допомогою підроблених відгуків. Про це агентство Reuters дізналося від власника TripAdvisor.
Bacon Agency похвалилося тим, що може обійти захисні алгоритми TripAdvisor з виявлення фейкових постів і опублікувати відгуки іноземними мовами перед напливом футбольних фанатів з інших країн.
«Що робити, якщо ні серби, ні швейцарці у вашому закладі не були і відгуків не писали? Написати їх самостійно!», – запропонувало агентство одному з ресторанів Єкатеринбурга.
За 35 000 рублів ($570) агентство обіцяє потрапляння до топ-10 рейтингу TripAdvisor: «Ми пропонуємо допомогти туристам вас знайти і переконати їх залишити гроші саме у вас», – написано в презентації.
При цьому в TripAdvisor прокоментували ситуацію:
«Ми протистоїмо будь-яким спробам сфальсифікувати рейтинг. Наша команда з таких розслідувань надзвичайно ефективна в справі виявлення тих, хто намагається продавати фальшиві відгуки за гроші, і діє на випередження».
Практика використання підроблених відгуків досить поширена, проте це рідкість, що компанія, яка ними займається, у цьому зізнається, пише агентство.
Чемпіонат світу пройде в 11 російських містах.
Bacon Agency підтвердило Reuters, що пропонувало подібні послуги, але з застереженням, що хотіло брати участь лише як посередник між закладами і фрілансерами, які публікують підроблені відгуки.
«Ми розуміємо, що це все протизаконно з точки зору TripAdvisor, але ніхто не говорить, що це протизаконно з точки зору ресторану, це його право замовляти ці відгуки», – сказав власник Bacon Agency Роман Балданов.
За його словами, поки що ніхто не пристав на пропозицію, а у відповідь агентство часто чує від ресторанів: «Дякуємо, але ми вже робимо це самі».