Антимонопольний комітет України наклав штраф на паливних ритейлерів у загальному розмірі 41 млн грн через порушення норм про захист економічної конкуренції, повідомляє АМКУ.
Сьогодні, 21 червня, відбулося остаточне засідання АМКУ проти групи компаній «Надежда», ОККО, WOG, та ТОВ «Авантаж 7» і ТОВ «Факторінг Груп», яких звинувачено у порушенні антимонопольного законодавства шляхом схожого підвищення цін на LPG при його реалізації у роздріб у серпні 2017 року.
Відтак, група «Надежда» (в особі 7 компаній: ПП «Компанія «Надежда», ТОВ «Євростандарт-Автогаз», ТОВ «Л.В.», ТОВ «Газ постачання», ТОВ «Монтажналадка», ТОВ «Надежда Ритейл» та ТОВ «Надежда-Закарпаття») оштрафовані на загальну суму 12 млн грн.
Група «WOG» (в особі: ТОВ «Імпорт Транс Сервіс», ТОВ «ВОГ Ритейл», ТОВ «НафтотрейдРесурс») змушена буде виплатити 14,7 млн грн.
На групу «ОККО» (в особі: ПП «ОККО-Бізнес Контракт», ПП «ОККО-Контракт», ТОВ «ОККО-Рітейл», ТОВ «ОККО-Схід») накладений штраф у розмірі 6,4 млн грн..
ТОВ «Авантаж 7» і ТОВ «Факторінг Груп» оштрафовані комітетом на 3,2 та 4,5 млн грн відповідно.
Як зазначили в АМКУ, дії відповідачів, які полягали у схожому підвищенні цін на СВГ у серпні 2017 року, при тому, що аналіз ситуації на ринку спростовує наявність об’єктивних причин для вчинення таких дій, визнати порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50 та частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Зазначимо, на початку серпня 2017 року автогаз на АЗС коштував: WOG – 11,12 грн/л, ОККО – 11,12 грн/л, «Надежда» – 11,34 грн/л, «Авантаж 7» – 10, 25 грн/л. Водночас, на 29 серпня ціни зросли до: WOG – 16,49 грн/л, ОККО – 16,49 грн/л, «Надежда» – 15,49 грн/л, «Авантаж 7» – 14,95 грн/л. При тому, зростання цін було помічено і на іншиз АЗС: SOCAR – 11,25 грн/л, проти 16,49 грн/л (тут і далі на 1 та 29 серпня відповідно), KLO – 11.59 грн/л, проти 16,24 грн/л,, Shell 11.03 грн/л, проти 16.18 грн/л, Укрнафта – 10.80 грн/л проти 15.84 грн/л.
Як пояснили Mind у прес-службі АМКУ, український ринок СВГ є імпортозалежним.
«Відповідачі були основними імпортерами LPG, в той час як інші учасники ринку здійснювали імпорт у незначних обсягах або ж закуповували його на території України за вищими цінами. Відповідачі мали доступ до більш «дешевого» ресурсу (імпортованого ) та запаси скрапленого газу, а тому підвищували ціни реалізації скрапленого газу без об’єктивних для цього підстав», – запевнили в АМКУ.
У WOG, однак, не погоджуються з тим, що об'єктивних причин не було. Представники компанії зазначили, що у серпня 2017 року у них скоротились поставки з основних регіонів постачання – з Росії на 50% та з Білоруснєфті на 20%.
«У серпні 2017 року ми отримали на 70% менше запланованого імпортного ресурсу. Відтак ми були змушені зупинити реалізацію на деяких АЗК в зв’язку з відсутністю скрапленого газу», – повідомили в компанії.
Представники ОККО також поділилися з Mind думкою щодо звинувачень.
«Частка компанії на загальноукраїнському ринку скрапленого газу є настільки незначною, що ми просто не в змозі впливати на його тренди та цінові коливання. На даному ринку ми не маємо жодної ринкової влади та є повністю залежними від своїх постачальників, а тому, навіть теоретично, ми не в змозі жодним чином спотворювати конкуренцію на даному ринку та порушувати чинне антимонопольне законодавство», – повідомили в прес-службі ОККО.
Нагадаємо,у серпні минулого року ціни на автогаз підвищилися приблизно на 5 грн/л. В результаті, декількох компаній було запідозрено у порушенні антимонопольного законодавства. В ході декількох слухань, АМКУ визначила, що компанії можуть бути оштрафовані на 10% від виручки за період порушення законодавства.