Продажі персональних комп’ютерів на ноутбуків з кожним роком все більше скорочуються, починаючи з 2012-го – це пов’язано зі зростанням популярності смартфонів. При цьому для великих компаній-виробників ПК спадання продажів не таке помітне, як для дрібніших гравців ринку. Зокрема, HP, Lenovo і Dell зуміли закріпитися на своїх позиціях.
Відповідне дослідження ринку ПК провело видання PC Magazine, на результати якого посилається DailyComm.
За даними дослідників, у першому кварталі 2018 року на світовий ринок надійшло 61,7 млн ПК-пристроїв. Порівняно з І кварталом 2017-го поставки скоротилися на 1,4%, що стало 14-м поспіль квартальним спадом, починаючи з другої чверті 2012 року.
Проте ринкова частка провідних виробників залишається досить стабільною. У І кварталі 2018-го трійка лідерів ПК-галузі – HP, Lenovo і Dell – випустила на ринок 56,9% від загальносвітового обсягу поставок, тоді як рік тому цей показник становив 54,5%. Найкращу динаміку за поставками ПК показала компанія Dell, яка наростила поставки на 6,5% порівняно з 2017 роком, а частку – з 14,8% до 16%.
Компанія ASUS, яка помітно поступається лідерам за ринковою часткою, зуміла зберегти поставки на рівні від 4 до 5,5 млн штук за квартал.
Зате за межами топ-5 (HP, Lenovo, Dell, Apple, ASUS) на ринку спостерігається істотне спадання. Наприклад, Acer, яка в січні-березні 2018 року посiла шосте місце в рейтингу постачальників ПК з ринковою часткою 6,2%, з 2012 року скоротила обсяг поставок більш як втричі. У І кварталі 2018 року компанія поставила лише 3,83 млн ПК-пристроїв, тоді як у ІІ кварталі 2012-го показник доходив до 9,74 млн штук.
Наочно темпи падіння видно в категорії «інші виробники»: в третьому кварталі 2011 року менш відомі компанії в сумі випустили 40,68 млн ПК, а вже на початку 2018 року їхні поставки зменшилися майже втричі і склали 14,6 млн.