Журналіст, влаштувавшись модератором у Facebook, розповів, як соцмережа блокує контент

Деякі образливі пости не видаляються, якщо вони охоплюють широку аудиторію – а значить, приносять прибуток соцмережі

фото DR

Журналіст британського телеканалу Channel 4 таємно влаштувався на роботу модератором у Facebook, щоб відстежити зсередини, як приймаються рішення щодо блокування того чи іншого контенту, пише The Guardian, на яке посилається Detector Media.

Виявилося, що дописи у Facebook перевіряють не працівники соцмережі, а спеціально найняті для цієї роботи підрядні компанії. Одна з таких – CPL Resources, яка знаходиться в Дубліні, це найбільший модераторський центр у Великобританії. Щотижня він опрацьовує мільйони постів, а його працівники вирішують, ігнорувати їх, чи видалити, чи позначити як «турбуючі».

При цьому журналіст зауважив, що видаляються далеко не всі пости екстремістського характеру, або образливі чи такі, що розпалюють ненависть – т.зв. hate speech.

З'ясувалося, що Facebook не блокує контент крайніх правих груп, правих активістів. Більше того, в них є навіть спеціальний імунітет, на рівні зі сторінками, що належать медіа чи державним установам. Цікаво, що їх направляють на модерацію не сторонніх підрядників, а штатних працівників соцмережі.

Як негласно пояснив один з модераторів, це тому, що такі великі групи і відомі постаті генерують «багато доходів для Facebook».

Окрім того, Facebook вчить своїх підрядників ігнорувати відео з насильством над дітьми, якщо немає доказів того, що герої відео неповнолітні. Наприклад, під блокування не потрапив ролик, на якому дорослий чоловік б’є дитину, при тому що це відео поширили 44 тисячі разів. На момент виходу матеріалу Channel 4 це відео було досі доступне.

Не був заблокований і мем, на якому маленьку дівчинку тримають головою у ванні з підписом «Коли твоя донька закохалась в чорного хлопчика».

У Facebook після виходу матеріалу на Channel 4 визнали, що часто припускаються помилок, однак працюють над тим, щоб їх виправити.

Журналіст у своєму розслідуванні також зауважив, що погано і неякісно блокується контент, що містить т.зв. фейкові новини, які часто використовують політичні сили. Хоча основні проблеми Facebook  із владою США, Великобританії та інших країн виникли саме тому, що соцмережа фактично перетворилася на платформу для поширення фейків і політичної пропаганди, що суттєво міняє світові політичні настрої.

В адміністрації Facebook  визнають свою провину і стверджують: це тому, що модераторів готували до роботи ще за старими правилами. За останній час багато чого змінилося в інформаційному просторі, тому й вимоги до модерації будуть мінятися, стверджують у компанії.

Керівниця управління глобальної політики Facebook Моніка Бікерт відкинула звинувачення у тому, що соцмережа не блокує екстремістський контент через матеріальну вигоду. «Було висловлено припущення, що ми закриваємо очі на негативний контент через наші комерційні інтереси. Це не правда. Створення безпечного середовища, де люди з усього світу можуть спілкуватися та ділитися – це ключова умова для довгострокового успіху компанії», – написала вона.

«Справді ми були надто зосереджені лише на позитиві та недостатньо звертали увагу на негативні явища. Проте це не означає, що ми не дбаємо про безпеку, або що тисячі людей не працювали над проблемою… Я думаю, ми несемо велику відповідальність», – сказав засновник соцмережі Марк Цукерберг в інтерв’ю виданню Recorde. Більше про плани Цукерберга на майбутнє і вибачення за минуле – в матеріалі Mind «Основні тези інтерв’ю гендиректора Facebook Марка Цукерберга».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS