Будівництво і запуск в експлуатацію високошвидкісної євроколії, яка зв'яже Київ, Вінницю, Одесу та Львів, обійдеться державі приблизно у $18 млрд, повідомив голова «Укрзалізниці» Євген Кравцов в інтерв'ю РБК-Україна.
Як зазначив очільник УЗ, у Національній транспортній стратегії зазначено, що основні міста повинні бути зв'язані євроколією. У зв'язку з цим технічна група опрацювала питання вартості будівництва високошвидкісної євроколії за трикутником Київ – Вінниця – Одеса – Львів. Вінниця за даним проектом є центром відправлення поїздів.
Підраховано, що вартість інфраструктурних робіт, облаштування станцій та депо, а також закупівлі рухомого складу становитимуть близько $18 млрд за цим проектом.
«Якщо цей проект буде реалізований, то він міг би стати таким собі «планом Маршалла» для України. Але це реалістичні цифри. Нещодавно збудований високошвидкісний маршрут Берлін – Мюнхен, будівництво якого зайняло 25 років, обійшовся Німеччини приблизно у 12 млрд євро», – зазначив Кравцов.
Також він розповів, що «перешивка» одного кілометра залізниці з українського стандарту на євроколію коштує приблизно 8–10 млн грн, а будівництво – близько 150 млн грн.
Кравцов зазначив, що в УЗ немає технічного рішення і засобів, щоб здійснювати такі проекти. Їх можна реалізувати лише як національний проект на рівні держави.
Крім будівництва нової залізниці в Україні також планують створити нову автомагістраль, яка дозволить добиратися зі Львова до Одеси за 5,5 годин замість 9, як зараз.
Нагадаємо: у вересні почне курсувати потяг, який з'єднає чотири європейські столиці, включно з Києвом.