Всесвітній банк оголосив тендер на першу партію з 10 комплексів зважування у русі Weight-in-Motion (WiM) для Державної служби безпеки на транспорті, повідомляє Інтерфакс з посиланням на міністра інфраструктури Володимира Омеляна.
За його словами, орієнтовна вартість комплексів – $4,9 млн, вибір переможця планується у вересні, а початок робіт – у жовтні поточного року.
Системи WiM будуть розміщені на шести локаціях у Києві, з яких на 4 буде здійснено вимірювання в обидвох напрямках руху, ще на 2 – тільки у напрямку столиці.
Передбачається, що в тендері братимуть участь міжнародні та українські консорціуми. Всього планується закупити більше 100 станцій WiM.
За словами Омеляна, мета проекту в тому, щоб уже з 2019 року жодний вантажний автомобіль вагою понад 40 тонн не міг ні заїхати, ні виїхати з Києва. А в трирічній перспективі, щоб вага вантажних авто на всіх дорогах України не перевищувала 40 тонн.
WiM – сучасна інтелектуальна система вагового контролю. Вона встановлюється над дорогою та передбачає цілодобовий контроль, автоматичну фіксацію, максимальну автономність та мінімальне втручання людини.
WiM розраховує габарити кожного проїжджаючого автомобіля, фіксує номерні знаки, що дозволяє ідентифікувати вантажний автомобіль та його власника в державній базі даних.
Одночасно система датчиків фіксує швидкість, розміри авто, загальну масу, навантаження на вісь та колесо, а комп'ютер обробляє дані без втручання людини і порівнює його з нормами. У разі виявлення будь-яких порушень, система автоматично формує штраф і відправляє водієві інструкцію зупинитися.
Водієць перевантаженої фури повинен буде прибути до спеціального пункту для розвантаження. Якщо водій відмовляється виконувати вимоги, інформація про машину-порушника направляється найближчій патрульній машині.
Нагадаємо, в минулому році було підраховано, що збитки від руху дорогами надмірно завантажених вантажівок сягають близько 3 мільярдів гривень.