Стартап AllBirds із Сан-Франциско заробив 100 млн усього за два роки, запустивши у виробництво зручні кросівки з овечої шерсті, розповідає vs.ru. Компанія робить ставку на простоту: замість полиць, заповнених різноманіттям моделей, випускає лише два види кросівок – з шнурками і без, і на цих кросівках немає жодного логотипу.
Обсяг ринку кросівок і кедів в США в 2017 році оцінювався в $19 млрд. При цьому такі динозаври, як Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, New Balance, Skechers займають 70% ринку. Конкурувати з ними важко: ці бренди випускають широкі лінійки з різним дизайном і різними цінами для найширшої аудиторії. До того ж витрачають мільярди доларів на спонсорство спортсменів, реп-зірок та інших знаменитостей.
Однак AllBirds зумів знайти свою нішу. У 2016 році, починаючи продаж своїх кросівок, вони назвали їх «найкомфортнішим взуттям на Землі». А вже через два роки продажі сягнули сотні мільйонів доларів, а компанія оцінюється в $380 млн.
Компанію заснували професійний футболіст з Нової Зеландії Тім Браун і біотех-інженер з Кремнієвої долини Джоуї Звіллінгер в 2015 році.
«Як спортсмен я отримував від спонсора Nike багато безкоштовних речей і взуття. Але мене завжди напружувало, що на всіх речах був логотип Nike», – згадує Тім Браун. Він намагався знайти просту пару кросівок без всякого брендингу, але не зміг.
Браун також придумав ідею для взуття з переробленої баранячої вовни. У Новій Зеландії живуть більше 30 млн овець. Їхня вовна – чудовий матеріал, який поглинає вологу і комфортний в будь-яку температуру. «Чому взагалі індустрія взуття ігнорує цей природний матеріал?» – подумав Браун.
Він звернув увагу, що великі компанії в якості матеріалів використовують або шкіру, або синтетику, тому ідея з вовною здалася йому цікавою.
Тім отримав грант від Новозеландської асоціації вовняної промисловості і в березні 2014 року запустив кампанію на Kickstarter. Компанія досягла мети в $120 тисяч за п'ять днів.
Серед інвесторів – засновник Starbucks Говард Щульц, засновники Warby Parker і співробітники Crocs.
Успіх стартапу експерти пояснюють тим, що він співпав із уподобаннями представників Кремнієвої долини. Там люблять просту моду: Марк Цукерберг носить однотонні сірі футболки, Джобс ходив в чорних водолазках, Джек Дорсі (Twitter) носить джинси однієї моделі.
Взуття виглядає просто і стильно, а коштує $95. До того ж дійсно дуже зручне і практичне, що для спекотної Каліфорнії – практично головна перевага.
У цьому взутті помітили Ларрі Пейджа (Google), Маріссу Майєр (Yahoo!), Бена Хоровітца (інвестора, що вклав кошти у в Airbnb, Facebook, Pinterest, Twitter та ін).
Основний канал продажів – Facebook. Компанія активно використовує інструмент Facebook «Lookalike Audiences», який аналізує профілі людей, які здійснили покупки, а потім підбирає аналогічних користувачів для показу реклами.
Всього за два роки компанія залучила $27,5 млн. Зараз у компанії працюють 100 співробітників.
Нагадаємо, Adidas виготовлятиме спортивний одяг з переробленого пластику.