Як заробити $100 млн на кросівках без логотипу: стартап AllBirds підкорює Кремнієву долину
Натуральне і зручне взуття носять не зірки-спортсмени, а керівники великих технокорпорацій

Стартап AllBirds із Сан-Франциско заробив 100 млн усього за два роки, запустивши у виробництво зручні кросівки з овечої шерсті, розповідає vs.ru. Компанія робить ставку на простоту: замість полиць, заповнених різноманіттям моделей, випускає лише два види кросівок – з шнурками і без, і на цих кросівках немає жодного логотипу.
Обсяг ринку кросівок і кедів в США в 2017 році оцінювався в $19 млрд. При цьому такі динозаври, як Nike, Adidas, Under Armour, Reebok, New Balance, Skechers займають 70% ринку. Конкурувати з ними важко: ці бренди випускають широкі лінійки з різним дизайном і різними цінами для найширшої аудиторії. До того ж витрачають мільярди доларів на спонсорство спортсменів, реп-зірок та інших знаменитостей.

Однак AllBirds зумів знайти свою нішу. У 2016 році, починаючи продаж своїх кросівок, вони назвали їх «найкомфортнішим взуттям на Землі». А вже через два роки продажі сягнули сотні мільйонів доларів, а компанія оцінюється в $380 млн.
Компанію заснували професійний футболіст з Нової Зеландії Тім Браун і біотех-інженер з Кремнієвої долини Джоуї Звіллінгер в 2015 році.
«Як спортсмен я отримував від спонсора Nike багато безкоштовних речей і взуття. Але мене завжди напружувало, що на всіх речах був логотип Nike», – згадує Тім Браун. Він намагався знайти просту пару кросівок без всякого брендингу, але не зміг.

Браун також придумав ідею для взуття з переробленої баранячої вовни. У Новій Зеландії живуть більше 30 млн овець. Їхня вовна – чудовий матеріал, який поглинає вологу і комфортний в будь-яку температуру. «Чому взагалі індустрія взуття ігнорує цей природний матеріал?» – подумав Браун.
Він звернув увагу, що великі компанії в якості матеріалів використовують або шкіру, або синтетику, тому ідея з вовною здалася йому цікавою.
Тім отримав грант від Новозеландської асоціації вовняної промисловості і в березні 2014 року запустив кампанію на Kickstarter. Компанія досягла мети в $120 тисяч за п'ять днів.
Серед інвесторів – засновник Starbucks Говард Щульц, засновники Warby Parker і співробітники Crocs.
Успіх стартапу експерти пояснюють тим, що він співпав із уподобаннями представників Кремнієвої долини. Там люблять просту моду: Марк Цукерберг носить однотонні сірі футболки, Джобс ходив в чорних водолазках, Джек Дорсі (Twitter) носить джинси однієї моделі.
Взуття виглядає просто і стильно, а коштує $95. До того ж дійсно дуже зручне і практичне, що для спекотної Каліфорнії – практично головна перевага.

У цьому взутті помітили Ларрі Пейджа (Google), Маріссу Майєр (Yahoo!), Бена Хоровітца (інвестора, що вклав кошти у в Airbnb, Facebook, Pinterest, Twitter та ін).
Основний канал продажів – Facebook. Компанія активно використовує інструмент Facebook «Lookalike Audiences», який аналізує профілі людей, які здійснили покупки, а потім підбирає аналогічних користувачів для показу реклами.
Всього за два роки компанія залучила $27,5 млн. Зараз у компанії працюють 100 співробітників.
Нагадаємо, Adidas виготовлятиме спортивний одяг з переробленого пластику.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].