У США іноземні лобісти й агенти, які діють від імені закорднних компаній, виплатили сотні мільйонів доларів з січня 2017 року. Про це свідчить аналіз даних Foreign Lobby Watch від OpenSecrets – проекту вашингтонського The Center for Responsive Politics.
OpenSecrets вперше відкрила базу даних про іноземних агентів, котрі витрачають кошти на лобіювання та посилення впливу в Сполучених Штатах. Такі дані надаються Мін'юстом США згідно із законом про реєстрацію іноземного агента.
Іноземні лобісти в США мають значний потенціал, що впливає на економічну і дипломатичну політику, а також на громадську думку.
Згідно з даними OpenSecrets, найбільше коштів на те, щоб просувати інтереси своєї країни, витрачають лобісти Південної Кореї – $70,5 млн вони витратили з 1 січня 2017 року і до сьогодні. За Південною Кореєю ідуть Японія та Обʼєднані Арабські Емірати.
Загалом ТОП-10 країн, які найбільше витрачають на лобіювання своїх амбіцій, має такий вигляд (період з 01.01.2017 до сьогодні):
Дещо відрізняється від цього рейтингу ТОП-10 юридичних осіб, які сплачують найбільше коштів для просування своїх інтересів:
Для порівняння, цифри по Україні. Як видно, урядом України за цей час було витрачено $195 000, тоді як неурядовими організаціями – значно більше, понад $1,1 млн.
Загальні дані по витратах України на лобізм в США у 2018 році
Зокрема, так виглядає ТОП-10 фізичних осіб, компаній та організацій, які просували в Штатах інтереси України.(Kyiv City Organization of Oil&Gas Employers – компанія, пов’язана з НАК «Нафтогаз України»).
Між тим, якщо подивитися на статистику витрат «Нафтогазу» для відстоювання своїх бізнес-інтересів в американському уряді, то вони помітно знизилися в 2018 році, порівняно з тим же періодом 2017-го.
Як ми писали раніше, витрати Samsung на лобізм у США зростають, компанія відкриє новий офіс офіс ближче до Конгресу. Ще більше за Samsung витрачають лобісти компаній Microsoft, Qualcomm і Apple.