На Web Summit, що наразі відбувається у Лісабоні (Португалія), було проведено опитування серед жінок, які є доповідачами, інвесторами, спізасновницями, учасницями та членами низки спільнот для визначення сучасної ролі жінки в галузі технологій.
Результати показують, що жінки почувають себе впевненими в собі та повністю наділені правами та повноваженнями в межах їх професій та ролей.
Дослідники виділили кілька основних моментів, заснованих на результатах опитування.
Гендерне співвідношення в галузі технологій стало більш збалансованим, втім все ще існує певна нерівність, коли йдеться про лідерство.
З урахуванням останніх 12 місяців 34% респонденток висловились, що гендерне питання є збалансованим, 26% з цим не погодились, 40% – заявили, що вони не визначились із відповіддю. Однак коли питання стосувалось жінок на керівних посадах, лише 17% погодились, що за останній рік спостерігалось покращення.
Більшість жінок відчувають до себе повагу, почуваються впевненими та повністю наділені усіма правами в межах своїх посад.
74% респонденток заявили, що відчувають до себе повагу на своїх посадах. Багато хто вважає це результатом зміни менталітету всередині компаній. Впевненими у собі виявились 87% жінок, вони пояснили це тим, що добре виконують свою роботу, мають потрібні знання, навички та вміння, позитивно впливають на колег.
«Частина фокусу полягає в тому, щоб ігнорувати, що там думають інші, та просто виконувати свою роботу», – поділилась секретом одна із опитаних.
75% з опитаних заявили, що відчувають себе здатними зайняти керівну посаду.
«Здається, що все змінюється все більше, відбувається все більше заходів, ініціатив та акцій, націлених на розширення прав та можливостей жінок у цифровому секторі», – додала одна з жінок.
61% жінок відчувають тиск, що мають доводити свою цінність перед колегами-чоловіками.
Коли питання торкнулось оплати праці жінок та чоловіків на однакових посадах в технологічних компаніях, 37% жінок вважають, що відношення є однаковим, 31% гадають, що ні. Важливим є те, що понад 60% жінок відчувають необхідність доводити свою «цінність». Деякі з опитаних пов’язали це з упередженістю. 50% респонденток підкреслили, що тепер відчувають, що їм не треба обирати між материнством та кар’єрою.
49% жінок вважають, що в їхніх компаніях роблять достатньо, щоб забезпечувати гендерну рівність, втім 16% переконані, що керівництво робить для цього недостатньо.
Жінки вважають, що на рівні країн мають бути введені закони, що забороняють дискримінацію за статевою ознакою, такі як рівні відпустки по догляду за дитиною як для матері, так і для батька, покращення системи освіти, яка зможе вплинути на молоде покоління з раннього віку, та забезпечення дотримання квот.
Більшість жінок, а це 87%, впевнені, що суспільство має бути відповідальним за покращення гендерної рівності в галузі технологій.
«Ми повинні змінювати менталітет через просвіту та підвищення усвідомленості суспільства. Батькам слід розширювати права своїх дочок, а жінкам допомагати розширювати права інших жінок», – сказала одна з респонденток. Інша додала, що треба показувати приклад та навчати наступне покоління.
Ряд жінок вважають, що кадрові відділи компаній мають змінити свою гендерну кадрову політику
«Як жінки можуть отримувати серйозні технічні посади, якщо їм ніколи не дають можливості зустрітись з менеджерами з відбору персоналу?» – підкреслила одна з опитаних.