У 2019 році через рекордне зростання попиту на СПГ (скраплений природний газ) може відбутися перебій з його доставками через нестачу СПГ-танкерів, пише LNG World Shipping.
У наступному році сукупна потужність нових проектів СПГ складе більше 60 млн тонн, прогнозує директор з досліджень компанії Wood Mackenzie Джайлз Фаррер, це майже тричі більше за загальний обсяг поставок СПГ 2018 році – 21 млн тонн.
Wood Mackenzie також прогнозує, що на поставки і рух суден впливатимуть і кліматичні умови: «м'який кінець зими 2019 спричинить відправку більше СПГ до Європи і ще більше знизить ціни», – сказав він.
Танкерів для перевезення такої кількості СПГ на сьогодні недостатньо, зазначають у компанії.
Також до дефіциту танкерів можуть привести підвищені ставки фрахтування – в листопаді 2018 року вони досягали $190 тисяч за день, це в п'ять разів більше, ніж у травні того ж року.
Експерт припускає, що в 2019 році «буде більше імпорту СПГ, ніж потрібно, і це створить конкуренцію поставкам трубопровідного газу, а також тиснутиме на ціни».
За його словами, поставки будуть нерівномірними – рух суден в Азію буде більш ускладненим, а в Європі навіть спостерігатиметься надлишок СПГ, особливо влітку.
Серед факторів, які можуть вплинути на ціни на СПГ – спад світової економіки, уповільнення попиту на СПГ в Китаї, а також закінчення строку дії транзитного договору між Україною і «Газпромом».
Серед проектів з виробництва СПГ, будівництво яких може розпочатися в 2019 році, вказуються російський завод Арктик СПГ-2 і три американських підприємства – Golden Pass, Calcasieu Pass і шоста черга Sabine Pass. Також в 2019 році може запуститися канадський СПГ-проект Woodfibre, а також ряд підприємств в Катарі, Папуа-Нової Гвінеї, Австралії та Нігерії.
Нагадаємо, наприкінці минулого року Австралія стала найбільшим світовим експортером СПГ, обійшовши Катар.