«Укрзалізниця» планує залучити кредит на купівлю локомотивів

Модульну індексацію тарифів на вантажні перевезення держкомпанія відкладе до березня 2019 року

Фото: Shutterstock

АТ «Укрзалізниця» планує в поточному році залучати кредитні кошти для розширення інвестицій в рухомий склад, при цьому впровадження модульної індексації тарифів на вантажні перевезення (на 14,2%) через тривале узгодження доведеться відкласти з 1 лютого на 1 березня 2019 року, передає Інтерфакс-Україна.

Про це повідомив у коментарі агентству директор з економіки та фінансів «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев.

«Обсяги коштів, які ми зможемо залучити, будуть залежати від підсумкових домовленостей з постачальниками електровозів, але в першу чергу – від рефінансування заборгованості за поточними зобов'язаннями. Тут складно озвучити конкретну цифру, але відношення боргу до EBITDA у нас сьогодні на рівні 1,5-1,6, тоді як звичайним для компаній нашого типу є показник на рівні 2,5-3. Відповідно, ми теоретично можемо збільшувати обсяг заборгованості ще в 1,7-2 рази», – сказав він.

Також Рязанцев відмовився називати конкретну цифру за планами на позику, в той же час відзначивши, що сьогоднішній кредитний портфель компанії – близько 38 млрд грн і всі ці коефіцієнти потрібно застосовувати саме до цього портфелю.

Він також зазначив, що «Укрзалізниця» не передбачає відмовлятися від інвестицій в локомотиви, незважаючи на затягування термінів узгодження індексації тарифів на вантажні перевезення.

«Для того, щоб приймати рішення щодо інвестицій в тягу – нам потрібно розуміти кількість доступних компанії ресурсів, в тому числі тих, які генеруються за рахунок вартості послуг з перевезення», – наголосів Рязанцев.

Як він пояснив, в першу чергу вони будуть залежати від індексації тарифів, а по-друге – від доступності позикових ресурсів на зовнішніх і внутрішніх ринках.

Він також зазначив, що перший крок підвищення цін на вантажоперевезення буде змінений з 16,6% до 14,2%.

У той же час, міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що не бачить ніяких проблем з оновленням рухомого складу «Укрзалізниці».

«Рамкова угода підписана на $1 млрд і передбачає отримання більш 200 нових локомотивів і ряд ремонтних комплектів з виробництвом в Україні. Все йде за планом, перший транш, який був підписаний, вже реалізовується, ніяких збоїв немає», – заявив він журналістам після брифінгу в Мінінфраструктури в п'ятницю.
За його словами вже готується наступна угода по траншу.

«Укрзалізниця» планувала проіндексувати тарифи на вантажні перевезення з 1 лютого 2019 року на 16,6%, далі крок індексації складе по 2,5% з 1 травня, з 1 серпня і з 1 листопада 2019 року.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS