«Укрзалізниця» планує залучити кредит на купівлю локомотивів

«Укрзалізниця» планує залучити кредит на купівлю локомотивів

Модульну індексацію тарифів на вантажні перевезення держкомпанія відкладе до березня 2019 року

«Укрзалізниця» планує залучити кредит на купівлю локомотивів
Фото: Shutterstock

АТ «Укрзалізниця» планує в поточному році залучати кредитні кошти для розширення інвестицій в рухомий склад, при цьому впровадження модульної індексації тарифів на вантажні перевезення (на 14,2%) через тривале узгодження доведеться відкласти з 1 лютого на 1 березня 2019 року, передає Інтерфакс-Україна.

Про це повідомив у коментарі агентству директор з економіки та фінансів «Укрзалізниці» Андрій Рязанцев.

«Обсяги коштів, які ми зможемо залучити, будуть залежати від підсумкових домовленостей з постачальниками електровозів, але в першу чергу – від рефінансування заборгованості за поточними зобов'язаннями. Тут складно озвучити конкретну цифру, але відношення боргу до EBITDA у нас сьогодні на рівні 1,5-1,6, тоді як звичайним для компаній нашого типу є показник на рівні 2,5-3. Відповідно, ми теоретично можемо збільшувати обсяг заборгованості ще в 1,7-2 рази», – сказав він.

Також Рязанцев відмовився називати конкретну цифру за планами на позику, в той же час відзначивши, що сьогоднішній кредитний портфель компанії – близько 38 млрд грн і всі ці коефіцієнти потрібно застосовувати саме до цього портфелю.

Він також зазначив, що «Укрзалізниця» не передбачає відмовлятися від інвестицій в локомотиви, незважаючи на затягування термінів узгодження індексації тарифів на вантажні перевезення.

«Для того, щоб приймати рішення щодо інвестицій в тягу – нам потрібно розуміти кількість доступних компанії ресурсів, в тому числі тих, які генеруються за рахунок вартості послуг з перевезення», – наголосів Рязанцев.

Як він пояснив, в першу чергу вони будуть залежати від індексації тарифів, а по-друге – від доступності позикових ресурсів на зовнішніх і внутрішніх ринках.

Він також зазначив, що перший крок підвищення цін на вантажоперевезення буде змінений з 16,6% до 14,2%.

У той же час, міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що не бачить ніяких проблем з оновленням рухомого складу «Укрзалізниці».

«Рамкова угода підписана на $1 млрд і передбачає отримання більш 200 нових локомотивів і ряд ремонтних комплектів з виробництвом в Україні. Все йде за планом, перший транш, який був підписаний, вже реалізовується, ніяких збоїв немає», – заявив він журналістам після брифінгу в Мінінфраструктури в п'ятницю.
За його словами вже готується наступна угода по траншу.

«Укрзалізниця» планувала проіндексувати тарифи на вантажні перевезення з 1 лютого 2019 року на 16,6%, далі крок індексації складе по 2,5% з 1 травня, з 1 серпня і з 1 листопада 2019 року.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті