У Мексиканській затоці стоїть ціла флотилія танкерів, завантажених 7 млн барелів венесуельської нафти, яка в окремих випадках була закуплена ще до вступу в дії санкцій США. Тепер власники не можуть знайти на неї покупців, передає Reuters.
Після того, як опозиційний політик Хуан Гуайдо проголосив себе виконувачем обов’язків президента Венесуели і його визнали країни Заходу та Латинської Америки, США ввели санкції проти венесуельської державної нафтової компанії PDVSA. Оскільки експорт сирої нафти – основне джерело прибутку країни, таким чином Вашингтон відрізав уряд Ніколаса Мадуро від доходів.
Раніше, як пише Reuters, одні лише США купували у Венесуели до 500 000 барелів нафти на день. Тепер же через обмеження США сировина не надходить на зовнішній ринок.
Як пише The Wall Street Journal, експорт венесуельської нафти після введення санкцій США проти PDVSA різко скоротився, а дії Білого дому підштовхують нафтову промисловість країни до краху.
Все це може вплинути на світові ринки значно більше, ніж очікувалося раніше, вважають фахівці.
«Це абсолютна катастрофа. Немає майже жодного способу транспортувати нафту», – наводить видання думку Луїса Ернандеса, лідера нафтової профспілки.
Венесуельська нафта заповнює зараз внутрішні нафтосховища і майже не йде на експорт.
Виробництво також падає через проблеми з кваліфікованими робітниками, які масово звільняються в умовах гіперінфляції і затримки зарплат.
Крім того, щоб сірчиста і важка венесуельська нафта була придатна для переробки, її необхідно розбавляти легшою, з чим теж виникли великі проблеми.
Танкери, що перевозять нафтопродукти, пов'язані з російським ПАТ «ЛУКОЙЛ», іспанським Repsol SA і американським нафтовим гігантом Chevron Corp., були зупинені або перенаправлені на минулому тижні в зв'язку з проблемами оплати з боку Венесуели, розповіли джерела видання.
Напередодні повідомлялося, що ціни на нафту ростуть на тлі санкцій США проти Венесуели та скорочення видобутку ОПЕК.
За матеріалами РБК