Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), на засіданні 7 лютого ухвалила доопрацьований проект розпорядження про внесення змін до нормативно-правових актів з питань обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСАЦВ, «автоцивілка»), передає Ліга страхових організацій України із посиланням на Інтерфакс-Україна.
Згідно з оприлюдненим на сайті регулятора проектом розпорядження, ліміт максимальних виплат за шкоду, заподіяну майну, збільшується з 100 000 грн до 130 000 грн, життю та здоров'ю третіх осіб – з 200 000 грн до 260 000 грн.
Раніше член Нацкомфінпослуг Денис Ястреб висловив надію, що «приблизно в березні розрахунок вартості поліса буде проводитися з урахуванням нових коефіцієнтів».
Серед нововведень, які вводяться документом, він назвав реєстрацію автомобіля без прив'язки до місця прописки і, отже, без вказівки в техпаспорті місця експлуатації. Крім того, підхід і коефіцієнти, пов'язані з місцем реєстрації транспортного засобу, були замінені на прив'язку до реєстрації самого страхувальника. Для сприяння розвитку ринку електротранспорту в Україні доданий також понижуючий коефіцієнт для електромобілів на рівні 0,9%, якого раніше не було. Вперше внесений коефіцієнт, що застосовується при розрахунку вартості ОСАГО для тролейбусів (1%), що дозволить в разі потрапляння в ДТП з цим видом транспорту використовувати європротокол.
Проектом також пропонує збільшити коефіцієнт для автомобілів без реєстрації в Україні з 5% до 10% і зменшити коефіцієнт при придбанні електронного полісу, який стане на 10% дешевше стандартного аналога.
З метою врегулювання питання про застосування бонус-малус була внесена норма, що умови його застосування регулюються підзаконним документом, яким встановлюється, що кожен страховик для себе повинен розробити порядок застосування бонус-малус і дотримуватися його.
При цьому єдиною обмовкою є те, що за умови використання страховиком цього механізму, він зобов'язаний це робити для всіх договорів, які укладає, а якщо прийме рішення не використовувати бонус-малус, то також для всіх договорів. Крім того, зміни торкнулися самих коефіцієнтів по бонус-малус шляхом скорочення кроку при зменшенні вартості платежу і невеликого підвищення при збільшенні.
Згідно із законом про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, бонус-малус – коригуючий коефіцієнт, за допомогою якого страховик коригує страхову премію залежно від того, чи були страхові випадки по відношенню до об’єкта страхування у певному проміжку часу.
Нагадаємо: за даними Opendatabot у кожному третьому ДТП один з водіїв був незастрахований. Найбільша кількість ДТП без страховок була зафіксована у Києві та Київській області.