«Заправилась» у ProZorro: скільки витратила держава бюджетних коштів на пальне

На дизель Україна витратила майже в чотири рази більше, ніж на бензин

Фото: pixabay

У 2018 році держава «заправилась» у ProZorro на бюджетні 13,5 млрд грн. На дизель Україна витратила майже в чотири рази більше, ніж на бензин. За бензин заплатили 2,9 млрд грн, тоді як за дизель – 10,6 млрд грн. Про це йдеться в звіті Transparency International Україна.

Найбільші покупці бензину у ProZorro є Міноборони та Нацполіція. 

	«Заправилась» у ProZorro: скільки витратила держава бюджетних коштів на пальне

Фото: Transparency International Україна

Головними “заправщиками” держави є “ОККО контракт” (ОККО), “Нафтотрейд ресурс” (WOG) та “Лівайн торг”, яку пов’язують з групою “Приват”. Разом ця трійка отримала 76% усіх коштів на бензин А-95 або 47% усіх договорів.

Транспортники “Укрзалізниці” та Міноборони купили 77% усього дизеля у 2018 році. Три компанії – “Фідея”, “Анвітрейд” та “ОККО контракт” – продали державі через ProZorro 60% усього дизеля. Найбільше на цьому заробила компанія “Фідея”, зареєстрована у 2017 році – 2,6 млрд грн.

ПП «ОККО Контракт», ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» та ТОВ «Лівайн Торг» отримали 76% усіх витрачених на бензин у 2018 році коштів. Вони підписали 47% усіх договорів. 

Більшість закупівель дизеля (61%) і кожна четверта закупівля бензину були неуспішними у 2018 році.

«Або учасники не приходили на торги, або ж замовник їх дискваліфікував. Інколи замовникам слід було докласти чимало зусиль, щоб заправити свої автівки. Наприклад, Віньковецька лікарня ветеринарної медицини 8 разів безуспішно намагалась закупити бензин», – йдеться в повідомленні.

В Україні досі за бюджетні кошти купують бензин А-80, який заборонений в обігу через неекологічність (стандарт Євро-4). Найбільше його купували лісові господарства. Усього витратили щонайменше 627 000 грн.

	«Заправилась» у ProZorro: скільки витратила держава бюджетних коштів на пальне

Фото: Transparency International Україна

У 2017 році, коли обіг пального екологічного класу Євро4 ще не був заборонений, закупівлі марки А-80 становили третину від загальної суми витрат на бензин. Починаючи з 1 січня 2018 року, закупівлі марки А-80, яка не виробляється за екологічним стандартом Євро5, повинні були припинитися.

Більше про «чистоту» українського бензину читайте в матеріалі Mind: «Як працює нелегальний ринок нафтопродуктів в Україні «.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS