Компанія IBM разом з Oxford Economics опитала понад 2000 топ-керівників та експертів (порівну чоловіків та жінок) під час дослідження «Women, Leadership, and the Priority Paradox», щоб краще зрозуміти, чому в керівництвах компаній і досі існує високий рівень гендерної нерівності та що можна зробити, щоб вирішити це питання.
Згідно з отриманими даними, покращення позицій жінок не є пріоритетом для 79% бізнес-лідерів у всьому світі, і за такого показника для досягнення гендерної рівності треба буде 54 роки.
Дослідження IBM показало, що жінки займають лише 18% топ-посад.
І на це є три основні причини:
-
Організації не користуються перевагами збалансованого в гендерному відношенні керівного складу: 79% респондентів відзначили, що просування більшого числа жінок на керівні посади не є формальним пріоритетом для їх організацій. Водночас є достатньо свідчень кореляції гендерної рівності в корпораціях і їх конкурентоспроможності або фінансових показників.
-
Чоловіки, що представляють переважну більшість старших керівників у всьому світі, недооцінюють масштаби гендерних упереджень на робочому місці. Так, 65% керівників-чоловіків повідомили про те, що з такою ж вірогідністю їх підвищили б до рівня топ-керівників, якби вони були жінками – незважаючи на невелику кількість жінок, які наразі займають ці посади.
-
Небагато організацій демонструють причетність до цього питання або усвідомлюють ступінь його важливості. Більшість керується принципом невтручання.
Втім, результати дослідження виявили низку організацій-«першопрохідців», які відрізняються своєю прихильністю до досягнення гендерної рівності в керівних рядах. Зазначається, що такі компанії склали 12% від загальної вибірки.
-
«Першопрохідці» серйозно ставляться до гендерної рівності. Всі вони визначають просування жінок на керівні посади як офіційний пріоритет бізнесу.
-
Вони вмотивовані перспективою поліпшення фінансових показників. Усі «першопрохідці» підтримують ідею про те, що гендерно-інклюзивні організації більш успішні у фінансовому відношенні, тоді як тільки 38% інших організацій згодні з цим.
-
Вони визнають свою відповідальність за прийняття заходів. Усі «першопрохідці» згодні з тим, що організаціям необхідно продовжувати вносити зміни у свої бізнес-стратегії для досягнення гендерної рівності на робочому місці.
Хоча сучасне суспільство претендує на звання високорозвинутого, у ньому донині залишаються певні проблеми та стереотипи родом ледь не із Середньовіччя. Один із них – роль та можливості жінки, особливо порівняно із чоловіком. Сотні феміністичних рухів у більшості країн світу борються з різноманітними проявами гендерної дискримінації. А тисячі успішних жінок намагаються своїм прикладом довести, що «слабка стать» – це далеке від правди визначення. Більше про те, чи приводить це до бажаного ефекту, можна прочитати в матеріалі Mind «Жінки в бізнесі: як світ бореться за гендерну рівність».
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі
Mind.ua та стрічці
Google NEWS